چین می‌گوید می‌تواند شیوع آنفلوآنزای پرندگان را کنترل کند

سلامت > بیماری
یک مقام بهداشتی ارشد چین روز یکشنبه ۷ آوریل اعلام کرد که چین می‌تواند آنفلوآنزای پرندگان را که به تازگی در این کشور شایع شده است، کنترل کند.

این اعلام یک روز پس از صورت می‍گیرد که هشتمین مورد ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان ناشی از ویروس H7N9 که تا به حال شش نفر را کشته است، در این کشور گزارش شد.

به گزارش رویترز چین می‌گوید امکانات در سراسر کشور را برای مقابله با این این گونه جدید ویروس آنفلوآنزای پرندگان بسیج کرده، صدها فرد را که در تماس نزدیک با موارد ثابت‌شده بیماری بودند را تحت نظر قرار داده و ده‌هزار پرنده را در مناطقی که ردپای ویروس یافته شده سلاخی کرده است.

لی بین رئیس اداره بهداشت ملی و تنظیم و خانواده چین در حاشیه یک اجلاس سازمان جهانی بهداشت در پکن گفت: “ما مطمئنیم که می‌توانیم ویروس H7N9 را به طور موثر کنترل کنیم.”

گرچه لی جزئیاتی در این مورد بیان نکرد،‌اما او ارشدترین مقام بهداشتی چین است که تا به حال در این مورد اظهار نظر کرده است.
شیوع دوباره آنفلوآنزای پرندگان باعث نگرانی جهانی شده است و برخی از کاربران اینترنتی و روزنامه‌های چینی در مورد اعلام دیرهنگام موارد جدید بیماری به خصوص دو قربانی که در ماه فوریه گذشته بیمار شدند، اعتراض کرده‌اند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در چین،‌دکتر مایکل اولری در این اجلاس تکرار کرد که تا به حال شواهدی از انتقال انسان به انسان این ویروس یافت نشده است و از تلاش‌های چین در تعیین منبع این ویروس تقدیر کرد.

در سال ۲۰۰۳ مقامات چین در ابتدا تلاش کردند که همه‌گیری “نشانگان تنفسی حاد شدید” (SARS) را که در این کشور برای اولین بار ظاهر شد، پنهان نگهدارند؛ این بیماری حدود ۱۰ درصد از ۸۰۰۰ نفری را که در سراسر جهان به آن مبتلا شدند، کشت.

سایر گونه‌های آنفلوآنزای پرندگان مانند H5N1 سال‌هاست که در محیط در حال چرخش بوده‌اند، و از پرنده به پرنده و از پرنده به انسان قابل انتقال هستند، اما آنها نیز معمولا از انسان به انسان منتقل نمی‌شوند.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.