چین نفتکش غول‌پیکر ۳۱۸ هزار تنی تحویل ایران داد

انرژی

نخستین نفتکش غول‌پیکر از مجموع ۱۲ نفتکش سفارش داده شده توسط ایران به چین ساخته شد و تا چند روز آینده وارد خلیج فارس می شود.

به گزارش فارس به نقل از بیزینس ریکوردر، کارخانه کشتی سازی چین نخستین نفتکش غول‌پیکر از ۱۲ نفتکش سفارش داده شده توسط تهران را تحویل داد و ظرفیت انتقال نفت ایران به آسیا افزایش یافت.

به گفته منابع صنعتی، ورود این نفتکش جدید با نام «پاندا» در اوایل ماه اکتبر به خلیج فارس که ظرفیتی برابر با ۳۱۸ هزار تن دارد توانایی ایران برای حمل نفت و دور زدن تحریم های اروپا را بیش از پیش افزایش می دهد.

این نفتکش غول پیکر محل شرکت «ویاگائوکیائو»، شرکت کشتی‌سازی دولتی چین را در ۱۸ سپتامبر ترک کرد. در ابتدا قرار بود این نفتکش در ماه می تحویل داده شود اما به علت تحریم‌ها ارسال آن با تاخیر روبرو شد. دومین نفتکش با نام «سوِنیِر» در مرحله آزمایش بر روی آب است اما مشخص نیست که چه زمانی فعالیت‌های تجاری خود را آغاز کند.

یک فعال نفتی در سنگاپور گفت: نخستین نفتکش غول‌پیکر ایران در حال حرکت به سوی این کشور است. مشخص نیست که این نفتکش با وجود تحریم‌ها چگونه بیمه خواهد شد اما من مطمئن هستم که ایران راهی پیدا خواهد کرد.

۷ نفتکش غول‌پیکر دیگر تا پایان سال جاری میلادی به ایران تحویل داده خواهند شد و ۴ نفتکش دیگر نیز تا سال ۲۰۲۲ ساخته خواهد شد که به ایران انعطاف‌پذیری بیشتری برای ذخیره و انتقال نفت خود می‌بخشد.


اخبار انرژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.