چین هشتمین مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزای پرندگان را گزارش کرد

سلامت > بیماری
خبرگزاری چین سه‌شنبه ۹ آوریل (۲۰ فروردین) اعلام کرد یک فرد دیگر در چین به علت گونه جدید ویروس آنفلوآنزای پرندگان درگذشته است و به این ترتیب شمار مرگ و میر ناشی از ویروس H7N9 در انسان‌ها از هنگام برای اولین بار در ماه گذشته ثابت شد، به هشت نفر رسید.

به گزارش رویترز به نقل از شین‌هوا قربانی ۸۳ ساله از ایالت شرقی جیانگسو در ۲۰ مارس با تب در بیمارستان بستری شد و در دوم آوریل ابتلای او به ویروس H7N9 بود.

گونه H7N9 تا به حال به ۲۴ نفر سرایت کرده است که همه آنها در شرق چین بوده‌اند و هشت نفر آنها مرده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت از اقدام چین برای بسیج کردن امکانات ملی برای مقابله با این ویروس جدید با سلاخی کردن هزاران پرنده و زیرنظرگرفتن صدها نفر که با افراد آلوده تماس داشته‌اند، تقدیر کرده است.

مقامات چین گفته‌اند شواهدی وجود ندارد که گونه H7N9 میان انسان‌ها قابل انتقال باشد.

سهام شرکت‌های ‌هوایی به خاطر ترس از اینکه این ویروس جدید آنفلوآنزای پرندگان ممکن است به همه‌گیری مانند “نشانگان حاد شدید تنفسی” (SARS) بینجامد که در سال ۲۰۰۲ در چین بروز کرد و ۱۰ درصد از ۸۰۰۰ نفر مبتلاشده در سراسر جهان را کشت، سقوط کرده است.

در حالیکه ویروس H7N9 در ایالت‌های شرقی ژن‌جیانگ، جیانگ‌سو، آنهویی و نیز شهر مهم تجاری شانگهای در حال گسترش است، مقامات چین می‌گویند که برای شناسایی این ویروس جدید به زمان نیاز دارند.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.