چین و آمریکا قیمت طلا را دستکاری می‌کنند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

علی رغم ذهنیتی که در بازارهای بین المللی در خصوص رقابت شدید اقتصادی و تجاری آمریکا و چین وجود دارد به نظر می رسد بانک های مرکزی دو کشور هر روز برای مدیریت بازار جهانی طلا و دستکاری قیمت طلا رایزنی و مشورت می کنند.

به گزارش پایگاه اینترنتی طلا به نقل از پایگاه اینترنتی گلد سیک، برای بانک مرکزی چین که ذخایر ارزی بالایی در اختیار دارد دخالت در بازار طلا و دستکاری قیمت این فلز گرانبها از اهمیت بسیار بسیاری برخوردار است. چین بزرگترین ذخایر ارزی جهان را در اختیار دارد و از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون میزان دقیق ذخایر طلای خود را اعلام نکرده است.

بر اساس این گزارش چین و آمریکا تعامل خوبی در عرصه اقتصاد جهانی با یکدیگر دارند و هر یک می داند طرف دیگر چه می خواهد. آمریکا قصد دارد با کاهش ارزش دلار میزان بدهی های خود را کاهش داده و با رشد صادرات وضعیت تراز تجاری خود را سر و سامان دهد.

چین نیز به خوبی از این اقدام آمریکا آگاه است و قصد دارد تا ارزش ذخایر ارزی خود را در برابر کاهش ارزش دلار حفظ کند. چین با خرید سایر ارزهای معتبر بین المللی مثل یورو و افزایش خرید طلا ذخایر ارزی خود را متنوع می کند.

در واقع چین با خرید بدهی های آمریکا و خرید طلا و آمریکا نیز با کاهش ارزش دلار تعامل خوبی را با یکدیگر برقرار کرده اند و آشکارا در تحولات قیمت طلا دستکاری می کنند.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.