چین و کره به یوان و وون وام می دهند

۱۴م آذر ،

بینا- غولهای تجاری چین و کره جنوبی موافقت کردند تا از مبادلات ارزی به ارزش ۵۹ میلیارد دلار آمریکا، به منظور افزایش استفاده از یوان و وون در معاملات تجاری دو جانبه استفاده کنند.
به گزارش رویترز، وزارت استراتژی و دارایی و بانک مرکزی کره جنوبی در بیانیه مشترکی اعلام کردند که بانکهای مرکزی دو کشور از این ماه از طریق بانکها، به شرکتهای بازرگانی برای پرداخت پول معاملات، به یوان و وون وام می دهند.
یک مقام بانک مرکزی کره جنوبی اظهار کرد که این توافق حاصل دو سال مذاکره با چین بوده و ارتباطی با تلاشهای کره جنوبی برای مقابله با نوسان ارزش وون ندارد.
بانک مرکزی کره جنوبی قرار است مذاکراتی با شرکتهای کره ای داشته باشد تا در مورد شرایط تسهیلات تازه برای دادن وام توضیح دهد.
چین حدود یک چهارم از صادرات کره جنوبی را خریداری می کند و بزرگترین بازار این کشور است اما پرداخت پول به یوان یا وون تنها در حدود سه درصد از معاملات انجام می گیرد و دلار آمریکا در عمده معاملات استفاده می گردد.
طبق اعلام سازمان خدمات مبادلات جهانی (سوئیفت)، یوان در ماه اکتبر شانزدهمین ارز پراستفاده در پرداختهای ارزی جهان بود.
چین در تلاش برای بین المللی کردن یوان است و یوان که به رنمینبی نیز معروف است، به طور روزافزون از سوی شرکتهای خارجی برای تسویه معاملات با همتایان چینی شان استفاده می گردد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.