چی شد چادری شدم؟

کتاب «چی شد چادری شدم؟» منتخبی از اولین فراخوان وبلاگی من و چادرم است و توسط عالیا نراقی عراقی گرد آمده است، به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار فارس، کتاب «چی شد چادری شدم؟» منتخبی از اولین فراخوان وبلاگی من و چادرم است و توسط عالیا نراقی عراقی گرد آمده است، به چاپ دوم رسید.

عالیا نراقی عراقی در مقدمه کتاب آورده است:

همیشه با خود فکر می‌کردم‌ ای کاش همهٔ آن‌ها که قدر چادر خود را می‌دانند و عاشقانه دوستش دارند از خاطره انتخاب خود بگویند تا هر کس در هر شرایطی که هست، یک نفر را هم شرایط خود ببیند که در این مسیر و برای این انتخاب حرکت کرده و به جوابی که برای او قانع کننده بوده، رسیده است. آرزو داشتم این دلایل را همه بشنوند: افرادی که قدر چادر خود را نمی‌دانند، افرادی که در انتخاب حجاب بر‌تر مرددند، افرادی که درین باره دچار سوء تفاهم شده‌اند، خانواده‌هایی که می‌خواهند برای این انتخاب به فرزندان خود کمک کنند و…..

در یکی از این خاطرات که به قلم ن. نصیری با عنوان «می‌خواستم من هم تاج بندگی بر سر داشته باشم» آمده است:

سالهای دوم و سوم دبیرستان مانتویی بودم، اما به خاطر قوانین مدرسه که چادر رو جزو فرم مدرسه قرار داده بود، چادر سر می‌کردم. خوب اون دو سال رو یادم هست که به اجبار چادری بودم. وقتی رفتار نامناسب ناظم با کسانی که چادر نداشتند را رو دیدم، از چادر بیشتر بدم آمد. این دو سال با هر سختی که بود، گذشت. چند سال بعد کنکوری شدم و برای درس خوندن به کتابخونه محله مون رفتم.

موقع اذان، ۴۵ دقیقه سالن مطالعه کتابخونه تعطیل می‌شد. اکثر بچه‌ها در این مدت به مسجد کنار کتابخونه می‌رفتن. من هم در این فاصله تو مسجد نمازم رو می‌خوندم. خانم‌هایی که توی مسجد بودن؛ با اخلاق، خوش برخورد، دوست داشتنی و چادری بودن. به خصوص خانم مسنی که اونجا می‌اومد خیلی مهربون بود و بچه‌های کتابخونه رو تحویل می‌گرفت.

یادمه لذت رفتن به مسجد از رفتن به کتابخونه برام بیشتر شده بود. اون سالی که پشت کنکور موندم، مسجد اولین و بهترین دانشگاه و خاطره زندگی من بود. یک روز که از کتابخونه برگشتم به خونه، تلویزیون روشن بود و صحبت‌های خانم آرین (که چادری شده بود و از آمریکا اومده بود) توجه منو به خودش جلب کرد. خصوصا این جمله‌اش که «چادر تاج بندگی منه».

انگار داشت همه چیز دست به دست هم می‌داد تا من ایمانم رو نسبت به پوشیدن چادر راسخ‌تر کنم. یکسال قبل از رفتن به دانشگاه چادر رو به عنوان پوشش خود انتخاب کردم و برای این انتخاب تو دوره دانشگاه سختی‌هایی داشتم. اما به یاری خدا این سختی‌ها برام لذت بخش بود. چرا که پوششم حجاب بر‌تر بود و تاج بندگی من! اگرخدا قبول کنه…. ان شاءالله که همگی مون عاقبت به خیر شویم.

چاپ دوم کتاب «چی شد چادری شدم؟» تالیف و گرد آوری عالیا نراقی عراقی در ۲۰۰۰ جلد و به قیمت ۵۰۰۰ هزار تومان از سوی انتشارات نوای دانش منتشر شده است.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.