ژانر تازهی از فضای مدرنیستی موسیقی ایرانی را ارائه می کنیم

۳۰ام بهمن ،

رهبر ارکستر موسیقی نو:

ژانر تازهی از فضای مدرنیستی موسیقی ایرانی توسط گروه مجلسی علیرضا مشایخی عرضه می‌شود، که به نوعی راهگشایی در موسیقی ایرانی است.

به گزارش هنرآنلاین، رهبر ارکستر موسیقی نو در گفتگو با ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: در ارتباط با رنگ صوتی و سازبندی برنامه‌ این کنسرت باید بگویم تنوع وسیعی در برنامه دیده می‌شود؛ به خصوص که«ژانر» تازهی از فضای مدرنیستی موسیقی ایرانی توسط گروه مجلسی علیرضا مشایخی به سرپرستی آقای یوسف اشرفی عرضه می‌شود که نوعی راهگشایی در موسیقی ایرانی است.

سعید علیجانی گفت: از طرف دیگر ارکستر موسیقی نو با رهبری من دو قطعه از آثار قدیمی استاد علیرضا مشایخی را که نقش مهمی در شکل‌گیری اولیه‌ ارکستر موسیقی نو داشته‌اند به نام های«باغ خدا» و «اُفِلیای شماره‌ی ۱» به اجرا در می‌آورد.

وی تصریح کرد: تاکید اصلی برنامه‌ امسال ما بر سازهای کوبه‌ای بوده‌ است به همین سبب نیز اکثر قطعات از آثار استاد علیرضا مشایخی انتخاب شده که رپرتوار وسیعی از سازهای کوبه‌ای در میان آثارشان دیده می گردد.

سعید علیجانی در ادامه افزود: یکی از مهمترین قطعات کنسرت ما«کنسرتوی ویولن و سازهای کوبه‌ای» است که در ادبیات زهی تا جایی که من می‌دانم نظیر ندارد و توسط گروه کوبه‌ای موسیقی نو به رهبری آقای مهرداد تیموری و تکنوازی خانم پانیذ فریوسفی اجرا می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: قطعات«آتونوم ۴» با تکنوازی آقایان مهرداد غلامی و فرزان فرنیا و «زمین» با تکنوازی مهرداد تیموری و فرزان فرنیا نیز برای اولین بار اجرا می‌شوند. دو اثر دیگر یعنی«سونات برای فلوت سولو» اثر اشکان پاشازاده با تکنوازی مهرداد غلامی و قطعه‌«آتماتیک – آتمسفریک» اثر سینا صدقی برای پیانوی سولو با تکنوازی خانم نیایش جواهری نیز برای اولین بار اجرا خواهد شد.

ارکستر موسیقی نو در روز ۳۰ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ در سالن رودکی روی صحنه می رود.

بیست وهشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با اجرای ۱۱ اجرا در بخش جنبی از ۲۵ تا اول اسفند برگزار می گردد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.