ژاپن “آژانس امنیت هسته‌ای” راه‌اندازی کرد

Fukushima-Daiichi-Nuclear-Plant_Hannity.com.jpg

ژاپن در پی وقوع گداخت هسته‌ای نیروگاه فوکوشیما بر اثر وقوع سونامی در سال گذشته، یک “آژانس نظارت هسته‌ای” را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی وقوع بحران فوکوشیما مقامات ژاپن به بازنگری سیاست‌های انرژی خود پرداخته‌اند. پیش از وقوع این حادثه، کشور ژاپن که از نظر دارا بودن منابع طبیعی فقیر است یک سوم انرژی خود را از نیروگاه‌های هسته‌ای تامین می‌کرد و قصد داشت تا این میزان را به ۵۰ درصد برساند.

مقامات اعلام کردند که سازمان پنج عضوی مقررات هسته‌ای تحت امر شونیچی تاناکا، فیزیکدان هسته‌ای امروز (چهارشنبه) پس از ماه‌ها تاخیر به دلیل‌ مخالفت‌ها افتتاح شد.

هفته‌ گذشته یک هیات مشاوره‌ای کابینه ژاپن لایحه‌ جدیدی در رابطه با انرژی این کشور با هدف کنار گذاشتن انرژی هسته‌ای طی سه دهه آینده پیشنهاد کرد. قرار بود کابینه دولت با این لایحه امروز موافقت کند اما گزارش‌ها حاکی از آن است که اعضای کابینه فقط برخی از جوانب این لایحه همه جانبه را تایید می‌کنند.

حادثه اتمی فوکوشیما که در ۱۱ مارس ۲۰۱۱ بر اثر وقوع زلزله ۹ ریشتری رخ داد پس از حادثه اتمی چرنوبیل بزرگترین فاجعه اتمی نامیده شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.