ژاپن هم به مقاصد گردشگری حلال پیوست

۷ م دیماه ،

ممتازنیوز: پس از نیوزلند، فرانسه، مالزی، اردن، مراکش، قطر، تونس، ترکیه، اندونزی و امارات، ژاپن هم به مقاصد گردشگری حلال می‌پیوندد.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که کشور ژاپن در سال‌های اخیر رشد چشمگیر گردشگرانش را تجربه کرده، پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی این کشور به یکی از مقاصد گردشگری حلال بپیوندد.

به گزارش عرب نیوز، دولت ژاپن که هنوز تعداد گردشگرانش به رقم پیش از زلزله مرگبارش نرسیده، قصد دارد با فراهم کردن زمینه‌های گردشگری حلال از جمله رستوران‌های ارائه دهنده‌ی غذاهای حلال، کشورش را به مقصد تازه گردشگری حلال جهان پس از نیوزلند، فرانسه، مالزی، اردن، مراکش، قطر، تونس، ترکیه، اندونزی و امارات تبدیل کند.

در حال حاضر هشت رستوران در ژاپن غذاهای حلال ارائه می‌کنند و از سوی دیگر شش هتل نیز به امکانات لازم برای جذب گردشگران مسلمان تجهیز شده‌اند. در این شرایط مالکان هتل‌ها نیز سعی دارند تا فضای مناسبی برای گردشگران مسلمان به ویژه گردشگران عرب که در بیشتر مواقع به صورت گروهی سفر می‌کنند، فراهم کرده و حتی علامت‌هایی روی دیوارها برای نشان دادن جهت قبله نصب کرده‌اند.

ژاپن در سال ۲۰۱۰ میزبان هشت میلیون و ۶۰۰ هزار گردشگر از نقاط مختلف دنیا بود، اما در سال ۲۰۱۱ و با وقوع زلزله ‌مرگبار و سونامی، این کشور با کاهش ۲۷ درصدی گردشگران مواجه شد و تنها شش میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر به ژاپن سفر کردند.

البته با لغو محدودیت‌ها برای ساکنان مناطق اطراف نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما، کارشناسان آینده‌ پیش‌ روی صنعت گردشگری ژاپن را روشن می‌بینند و مسؤولان صنعت گردشگری این کشور نیز قصد دارند با جذب گردشگر از دو کشور پرجمعیت‌ چین و هند، صنعت گردشگری این کشور را به روزهای خوب آن بازگردانند.

در این راستا از ماه‌ها قبل جاذبه‌های گردشگری ژاپن در شبکه‌های تلویزیونی هند معرفی ‌شده و برای جذب گردشگر از کشورهای عربی حوزه‌ی خلیج فارس نیز برنامه‌ریزی شده است.


.
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.