ژنرال ارشد آمریکایی: نه من، نه اسرائیلی ها و نه ایرانی ها باور ندارند که دولت آمریکا علاقه ای به جنگ با ایران داشته باشد

معاون پیشین رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت: نه من، نه اسرائیلی ها و نه ایرانی ها باور ندارند که دولت آمریکا علاقه ای به درگیری نظامی با ایران داشته باشد.

ژنرال بازنشسته جک کین در مصاحبه با لی اسمیت تحلیل گر موسسه مطالعات امنیتی «هادسون» درباره تهدیدهای نظامی آمریکا و ادعای اینکه گزینه نظامی روی میز است، از تهدید نظامی دفاع کرد اما گفت: دولت آمریکا علاقه ای به این کار ندارد. زمانی که ما نمی خواهیم کاری را انجام دهیم، آن چنان تفسیر می کنیم که به این نتیجه برسیم که انجام این عملیات دشوار است یا اینکه ارزش چنین هزینه ای را ندارد.

گزارشگر موسسه هادسون نوشت: مقامات رده بالای نظامی و اطلاعاتی، همچون جیمز کلپر مدیر سازمان اطلاعات ملی و دریادار مولن می گویند فقط می شود برنامه اتمی ایران را برای مدت کوتاهی به تعویق انداخت. ژنرال کین می گوید «این بدین خاطر است که کاخ سفید به آن اندازه که می گوید به ایران اجازه دستیابی به بمب نمی دهیم، به تهاجم نظامی علاقه ندارد. من باور ندارم که دولت اوباما هیچ قصدی؛ هیچ گاه، برای حمله به ایران داشته باشد. من باور ندارم، اسرائیلی ها باور ندارند و ایرانی ها هم باور ندارند.»

گزارش انستیتو هادسون تاکید می کند: در واقع این ادعا که برنامه اتمی ایران، با حمله نظامی آمریکا فقط ممکن است به تاخیر بیفتد در زمان دولت جورج بوش مطرح شد. همچنان که رئیس سابق سیا توضیح داده، دشوار است که این ادعا را نتیجه محاسبات سیاسی قلمداد نکنیم. از آنجا که بوش قادر نبود برای سومین بار به تماشاخانه جنگ در صحنه خاورمیانه برود، راحت تر بود که بگوید اقدام نظامی اثر چندانی در توقف برنامه اتمی ایران ندارد. یک مقام سابق پنتاگون می گوید «چنین ادعایی ممکن است منعکس کننده این ایده باشد که نظامیان اگر مجبور نباشند علاقه ای به دخالت در خاورمیانه ندارند».

/۲۷۲۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.