ژنرال انگلیسی : جنگ در افغانستان در مرحله ای مهم قرار دارد

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۰۷
یک ژنرال ارشد انگلیسی روز چهارشنبه اعلام کرد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) در جنگ افغانستان در
« مرحله مهمی » قرار دارد زیرا شورشیان درحال از دست دادن موقعیت خود و نیروهای افغان نیز درحال تقویت جایگاه خود همزمان با خروج تدریجی نیروهای خارجی از این کشور هستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل ، ژنرال آدریان برادشاو جانشین فرمانده نیروی تحت فرماندهی ناتو در افغانستان با به تصویر کشیدن تصویری مثبت از پیشرفت در افغانستان افزود حملات دشمن در افغانستان در سال دو هزار و یازده با کاهش ده درصدی روبرو بوده است و پیش بینی می شود این روند درحالیکه نیروهای خارجی سرگرم تکمیل کردن روند خروج خود تا پایان سال دو هزار و چهارده از افغانستان هستند ، همچنان ادامه یابد .
وی در مصاحبه با خبرنگاران ازطریق ارتباط ویدئویی از کابل تصریح کرد : « ما در مرحله ای مهم در جنگ افغانستان قرار داریم زیرا ما هر روز مسئولیت کنترل مناطق بیشتری را به نیروهای افغان واگذار می کنیم و احساس می کنیم که شورشیان تحت فشار قرار دارند . »
برادشاو گفت : «‌ این روند درحال پیشرفت است و ما انتظار داریم تا پایان سال دو هزار و چهارده روند واگذاری مسئولیت امنیت به نیروهای افغان بطور کامل تکمیل شود . »
وی افزود اگرچه گروه طالبان توانست هفته گذشته حمله ای را در کابل انجام دهد اما نیروهای افغان توانستند با موفقیت با آنها مقابله و حملاتشان را دفع کنند .
برادشاو تاکید کرد طی هفت ماه گذشته حدود چهار شورشی که قصد توطئه یا حمله در پایتخت را داشتند بازداشت شدند .
۱۶۱/۱۰۴

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.