ژنرال دمپسی: سیستم دفاع هوایی سوریه پیشرفته است

۱۱اردیبهشت،

ap1-98.jpg

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اخطار به سوریه این مساله را مطرح کرد که چگونه مداخله نظامی واشنگتن در این کشور ممکن است به دو سال درگیری و ناآرامی در سوریه پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پولیتیکو، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت، پنتاگون در حال بررسی گزینه‌های نظامی است.

این مقام مسئول آمریکایی با بیان این مساله که آیا گزینه مداخله نظامی پایان یافتن درگیری‌ها را که ما خواهان آن هستیم را شامل می‌شود یا خیر؟ گفت: به همین سبب است که من در مورد استفاده از قدرت نظامی اخطار داده‌ام. هنوز مشخص نیست که آیا استفاده از این روش سبب سازش سیاسی میان احزاب و ثبات در سوریه می‌شود یا خیر.

دولت آمریکا چند روز پیش به شواهدی مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه دست یافت.

باراک اوباما، ریاست جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید که روز سه‌شنبه برگزار شد، بار دیگر تاکید کرد که استفاده از سلاح شیمیایی موقعیت و شرایط را تغییر می‌دهد اما به اخطار اخیرش مبنی بر اینکه استفاده از این تسلیحات خط قرمز محسوب می‌شود و سبب اقدام از سوی آمریکا و جامعه بین‌الملل خواهد شد، اشاره‌ای نکرد.

ژنرال دمپسی افزود: ما در حال برنامه‌ریزی و بازبینی گزینه‌های مربوط به اقدامات نظامی هستیم. ما به دنبال این هستیم که اگر شرایط تغییر کرد این گزینه‌ها همچنان معتبر می‌مانند یا خیر.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: ما در حال همکاری با شرکای خود در منطقه هستیم تا در صورتی که نیاز باشد آماده انجام آن باشیم. سیستم دفاع هوایی سوریه به لطف روسیه پیشرفته است اما هم اکنون ارتش آمریکا توانایی غلبه بر این سیستم را دارد البته این یک موضوع چالش برانگیز برای ایالات متحده محسوب می‌شود.

این مقام ارشد آمریکایی افزود: در صورتی که ما برای این اقدام آماده شویم و ارتش آمریکا مسئول این چنین فعایت‌هایی شود، سوریه نیز ساکت نمی‌ماند و اجازه نخواهد داد تا ما تمایلات خود را بر آنها اعمال کنیم. نیروهای بشار اسد، ریاست جمهوری سوریه به مقابله می‌پردازند.

با وجود کاهش بودجه نظامی، ژنرال دمپسی گفت که ارتش می‌تواند انجام هرگونه مداخله نظامی در سوریه را حداقل برای یک مدت کوتاه تامین کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.