ژنرال دمپسی: مانورهای آمریکا و کره‌جنوبی ادامه می‌یابد

۳۱فروردین۱۳،

Received-41.jpg

رئیس ستاد مشترک آمریکا با اعلام اینکه نیروهای این کشور در برهه‌ای از تحریکات دامنه‌دار با کره‌شمالی و رهبر جوان این کشور قرار دارند، گفت: واشنگتن به مانورهای مشترک نظامی با سئول در آینده ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، در پی چند هفته افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره، تصویری تازه از کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی به دست آمد به طوری که مقام‌های نظامی آمریکا اعلام کردند، وی «نسبت به پدرش شخصیت متفاوت‌تری دارد.»

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: این اختلافات پشت سر هم سبب شدند تا پنتاگون وضعیت فوق‌العاده آمادگی را در نظر بگیرد. ما در یک چرخه تحریک‌آمیز قرار نداریم، بلکه در یک دوره تحریک‌آمیز ادامه‌دار قرار گرفته‌ایم.

ژنرال دمپسی در جریان نشست سه ساعته در کره جنوبی در مسیر چین گفت که مسئله کنونی این است که این اوضاع چه مدت طول می‌کشد؟

ژنرال دمپسی قرار است در پکن همتایان چینی خود را در خصوص ترغیب رهبر جوان کره شمالی برای کنار گذاشتن تهدیدها و بررسی دقیق گام‌های آتی تحت فشار قرار دهد.

وی افزود: چین منافع مشخصی از ثبات منطقه به دست می‌آورد و ما باید با پکن در این باره به بحث بپردازیم و به دنبال این مساله هستیم.

پیونگ‌یانگ اخیرا اعلام کرده است، اگر آمریکا و کره جنوبی مانورهای مشترک نظامی سالانه خود را کنار بگذارند، ممکن است برای انجام مذاکرات تمایل نشان دهد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جریان نشست با ژنرال جیمز تورمان، فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جنوبی گفت: چنین درخواستی از سوی پیونگ‌یانگ پذیرفته نمی‌شود. ما به مانورهای خود ادامه می‌دهیم چرا که حضور با ثبات و ادامه‌دار ما در منطقه به معنای تضمینی به متحدان آمریکاست.

این مقام آمریکایی همچنین گفت: رهبر جوان کره شمالی نسبت به پدر و پدربزرگش بسیار متفاوت است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.