ژوزه محکوم شد

۱۲م آذر ،

رییس کمیته‌ انضباطی فدراسیون فوتبال از محکومیت مانوئل ژوزه به پرداخت جزای نقدی به خاطر مصاحبه علیه کی‌روش خبر داد.

ممتازنیوز: اسماعیل حسن زاده از محکومیت مانوئل ژوزه، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به جزای نقدی به خاطر مصاحبه علیه کارلوس کی‌روش خبر داد و اظهار کرد: پس از شکایتی که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی تیم ملی از مانوئل ژوزه و موضوع آن مصاحبه ژوزه علیه کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی انجام داد، ما این پرونده‌ را به طور کامل بررسی کردیم و نهایتا آن مصاحبه را مصداقی بر توهین علیه شخصیت کی‌روش قلمداد کرده و ژوزه را به پرداخت چند میلیون تومان جزای نقدی محکوم کردیم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا ژوزه پس از احضار به کمیته‌ انضباطی نیامد و آیا این محکومیت صرفا به خاطر نیامدن او به کمیته‌ بوده؟ گفت: خیر. چنین نیست. محکومیت ژوزه تنها به نتیجه‌ ما از بررسی پرونده‌ بر می‌گردد. ژوزه نیامد، اما برای کمیته‌ انضباطی لایحه فرستاد. هر کسی می‌تواند در صورت احضار به کمیته‌ وکیلش یا لایحه‌ای را برای دفاع از خود بفرستد. او این کار را کرد و ما آن را ملاک دفاع ژوزه از خودش قرار داده و حکم را صادر کردیم. در حکم او هیچ گونه محرومیتی برایش از نشستن روی نیمکت پرسپولیس وجود ندارد. 

حسن زاده دربارهٔ موضوع اتهام به حسینی، بازیکن تیم پیکان که عنوان شده با مدارک برادرش فوتبال بازی می‌کند، گفت: این موضوع توضیح کاملی دارد که پس از جمع بندی مطالب دربارهٔ‌اش صحبت خواهم کرد. آزمایش‌های DAN و تشخیص هویت چیز دیگری را می‌گوید. همچنین ماهیت امضا و اثر انگشت این بازیکن برای ما روشن شد. این قضیه بسیار مهمی است که در آینده توضیح مفصلی را دربارهٔ‌اش عنوان خواهم کرد. 

رییس کمیته‌ انضباطی از تشویق فراز کمالوند، سرمربی تیم شهرداری تبریز خبر داد و ایسنا گفت: کمالوند کار قشنگی را در بازی شهرداری مقابل یکی از حریفان خود انجام داد که ما را مجاب کرد تا او را تشویق کنیم. در آن مسابقه فکر می‌کنم میان تیم‌های شهرداری و شهدای شلمچه بود تماشاگران هنگامی که توپ در محوطه جریمه حریف شهرداری بود سوت زدند و مدافع آن تیم به تصور این که داور سوت زده توپ را با دست گرفت و نهایتا داور هم خطای پنالتی اعلام کرد، اما کمالوند روی یک اقدام جوانمردانه از بازیکنش خواست تا پنالتی را به خارج بزند. این کار باید مورد ستایش قرار گیرد. 

حسن زاده با بیان این که فیرپلی وقتی می‌تواند در میدان مسابقه صورت گیرد که به معنای واقعی فیرپلی باشد در این باره به ایسنا، توضیح داد: انجام فیرپلی وقتی از سوی یک بازیکن در زمین سر می‌زند که او به دلش بنشیند که کارش یک اقدام جوانمردانه است و باور کند بازیکن حریف به واقع مصدوم شده یا اشتباهی غیر قابل پیش‌بینی و ناآگاهانه مرتکب شده است. باید از رعایت فیرپلی بازیکن احساس خوبی داشته باشد و صادقانه دریابد که الان حریف نیاز به چنین اقدامی دارد نه این که باور کند حریفش تمارض کرده است. متاسفانه تمارض به آسیب دیدگی‌ در بعضی از بازی‌ها ترفندی شده تا تیم حریف را گول بزند و آنها را مجاب کند تا به طور مثال اقدام به فیرپلی کند. در حالی که این گونه حرکات مصداق وقت کشی است. 

رییس کمیته‌ انضباطی دربارهٔ فحاشی بعضی هواداران منتسب تیم ملوان در بازی تیمشان مقابل پرسپولیس به ایسنا، گفت: از بعضی حرکات تماشاگران ملوان در آن مسابقه متاسفم. گزارش‌های آن بازی به دست کمیته‌ انضباطی رسیده و بعد از بررسی رای لازم را صادر می‌کنیم. وقتی در آن بازی از مهدی مهدوی کیا تقدیر می‌شود، انتظار می‌رود تا حرمت میهمان در طول مسابقه نگه داشته شود، اما متاسفانه این عمل انجام نشد و بعضی از تماشاگران رفتارهای نامناسبی را با فحاشی علیه بعضی از بازیکنان پرسپولیس انجام دادند. 

به گزارش ایسنا،حسن زاده در پایان با بیان این که پرسپولیسی‌ها هیچ گونه شکایتی را علیه کارلوس کی‌روش انجام نداده‌اند به کمتر شدن تخلفات انضباطی اشاره کرد و گفت: خوشحالیم که تخلفات انضباطی در بازی‌های لیگ برتر کاهش محسوسی داشته و این به سالم‌تر شدن فضای فوتبال کمک می‌کند.


.
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.