ژوزه: کریمی عذرخواهی کند هم برنمی‌گردد/ از دست خودم هم عصبانی‌ام / اخبار ورزشی

مانوئل ژوزه می‌گوید اگر علی کریمی عذرخواهی کند هم اجازه بازگشت او به پرسپولیس را نخواهد داد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سایپا ، اظهار کرد: پیروزی مقابل آلومینیوم باعث شد اعتماد به نفس بازیکنان بیشتر شود. با این برد بازیکنان ما در تمرین‌ها شاد‌تر و با انگیزه‌تر هستند. البته هنوز به اعتماد به نفس ۱۰۰ درصد نرسیده‌اند، اما انگیزه بیشتری از قبل دارند.

وی افزود: لیگ پس از این بازی یک بار دیگر تعطیل می‌شود و دوست داریم با پیروزی در بازی فردا با آرامش به تعطیلات برویم. فردا (سه شنبه) بازی سختی داریم و همیشه برای برد به میدان رفته‌ایم. من از همه بازیکنان می‌‌خواهم که احساس نکنند در زمین مجبورند گل بزنند، چرا که این موضوع فشار را روی آنها بیشتر می‌کند. همین طور از مهاجمان می‌‌خواهم که با عشق و علاقه بازی کنند، چرا که این طور بازی کردن برایشان بهتر است. امیدوارم که بازی بهتری نسبت به آلومینیوم انجام دهیم.

مانوئل ژوزه درباره نحوه بازی دادن به مهاجمان تیمش در بازی‌های مختلف گفت: این موضوع بستگی به شرایط هر بازی دارد . برای این که همه بتوانند گلزنی کنند، باید کیفیت بازی خوب باشد. از همان روزی که من به پرسپولیس آمدم این فشار روی بازیکنان وجود داشت که حتما باید قهرمان شوند. نتایج بدی که گرفتیم اعتماد به نفس را از بازیکنان گرفت، اما پیروزی‌ها می‌تواند ما را دوباره در شرایط خوب قرار دهد. باید یک بازی بسیار خوب انجام دهیم که تا الان انجام نداده‌ایم. فردا با تیم متفاوتی بازی داریم. بنابراین ترکیب بازیکنانی که به زمین می‌روند ممکن است نسبت به بازی قبل تغییر کند.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به این که پولادی به بازی این تیم مقابل سایپا می‌رسد، درباره احتمال بازگشت شهاب گردان به ترکیب اصلی گفت: وقتی یک بازیکن خوب بازی می‌کند او را از ترکیب خارج نمی‌کنم . شاید گردان باید منتظر باشد تا نیلسون محروم یا مصدوم شود. می‌دانم ذخیره بودن برای او خیلی سخت است و همین طور این که هر روز خود را در تمرین حفظ کند. با این حال چیزی مشخص نیست. الان دروازه‌بانمان نیلسون است و ممکن است فردا گردان در دروازه‌ بایستد.

وی درباره تعطیلی‌های لیگ پس از هفته‌ یازدهم هم گفت: مشکل ما هم همین تعطیلی‌ها است. به محض این که به بازی عادت می‌‌کنیم و می‌خواهیم ریتم خود را حفظ کنیم بازی‌ها دوباره تعطیل می‌شوند.

سرمربی تیم پرسپولیس درباره ناراحتی ایمون زاید که گفته بود ژوزه از من خوشش نمی‌آید، گفت: وقتی که من به پرسپولیس آمدم قرار نبود زاید در تیم بماند، اما چند فیلم از بازی‌های او را دیدم و زاید به اصرار خودم در باشگاه ماند. من هیچ فرقی بین بازیکنان نمی گذارم. آن چیزی که برایم مهم است آمادگی بازیکنان، تمرینات و نحوه استفاده آنها از شانسی است که من به آنها برای حضور در زمین می‌دهم. تا به حال چندین بار به زاید فرصت داده‌ام، اما خیلی خوب نشان نداد. به عنوان یک بازیکن از او خوشم می‌آید ، اما باید بیشتر تلاش کند. شاید بعضی مواقع برای او سخت است که با تیم باشد، اما اگر عملکرد خود را بهتر کند حتما در ترکیب قرار می‌گیرد.

مانوئل ژوزه در پاسخ به این سوال که آیا همچنان درباره علی کریمی روی نظر قبلی خود هستید؟ گفت: بله. نظرم درباره کریمی عوض نمی‌شود. پرسپولیس خودش را برای آینده آماده می‌کند. پس وقتی تصمیمی گرفته می‌شود باید با قدرت به آن عمل کرد. من برای این کار دلایل خودم را دارم و یک روز آنها را می گویم. کریمی حتی اگر عذرخواهی کند هم او را به تیم باز نمی‌گردانم.

خبرنگاری از ژوزه پرسید شما گفته اید که کریمی ۳۴ سال دارد در حالی که بازیکنان مسن‌تر هم در پرسپولیس بازی می‌کنند، او گفت: من دلایل خودم را دارم و حرف‌هایم با هم تناقضی ندارد.

سرمربی پرسپولیس درباره این موضوع که چرا هواداران را به تمرین‌های این تیم راه نمی‌دهد ؟ گفت: این شیوه کاری من است. هشت سال در مصر بودم و در آنجا هم همین روند را دنبال می‌کردم. بعضی وقت‌ها هفته‌ای یک بار هواداران را به تمرین می آوردیم. من هیچ مشکلی با تماشاگران ندارم. برعکس هر کاری که می‌‌کنیم به خاطر آنها است، اما بازیکنان باید در تمرین تمرکز و آرامش داشته باشند. با این نتایجی که پرسپولیس گرفته خودم هم از دست خودم عصبانی‌ام. بازیکنان هم همینطور. به هواداران حق می‌دهم که ناراحت باشند، اما دوست دارم که بدانند هر اتفاقی که می‌افتد به خاطر آنها است .

ژوزه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شما با دور کردن هواداران از تمرین و با کنار گذاشتن بازیکن محبوبی مثل کریمی کار خود را در پرسپولیس سخت نمی‌کنید؟ گفت: من به نظر شما احترام می گذارم. همه مسئولیت کنار گذاشتن کریمی را قبول می‌کنم. برای همه هواداران به ویژه آنهایی که فقیرترند احترام زیادی قائلم. خودم هم خیلی فقیر به دنیا آمده ام و هیچ وقت این را فراموش نخواهم کرد. آن کسی که بیشتر از همه به خاطر نتایج پرسپولیس ناراحت است، من هستم. ۶۶ سالم است و ۵۰ سال است که در فوتبال هستم. خجالت می کشم که به خیابان‌ها بروم. اما من برای آینده پرسپولیس این تصمیم ها را گرفتم. ممکن است آنها ناراحت شوند.

وی درباره شکایت انجمن منتقدان ورزشی مصر از او به خاطر خشن خطاب کردن خبرنگاران مصری گفت: در مصر جنگی بین دو باشگاه الزمالک و الاهلی وجود دارد. هواداران هر دو تیم و همچنین روزنامه‌‌نگارانی که هواداران یکی از این دو تیم هستند همیشه از هم بد می‌گویند. من باز هم می گویم که خبرنگاران مصری خشن هستند. در دو سال آخری که آنجا بودم با هیچ خبرنگاری صحبت نمی کردم، حتی با سایت و روزنامه‌‌ باشگاه. اما از من بدشان می آمد. با وجود این که ۲۰ قهرمانی برای تیم‌شان به دست آورده بودم.

در پایان نشست خبرنگاری از ژوزه پرسید نگران نیستید که فردا هواداران برای حمایت از علی کریمی از دقیقه یک او را تشویق کنند که وی پاسخ داد: فوتبال برای مردم است. تنبیه‌هایی که برای هواداران در نظر گرفته شده بود را قبول ندارم. فدراسیون برای تنبیه باشگاه‌ها باید از روش دیگری استفاده کند. اگر هواداران کریمی را تشویق کنند من مشکلی ندارم و برای هر چیزی آماده‌ام . فقط از آنها می‌‌خواهم که بازیکنان تیم را حمایت کنند و به آنها روحیه بدهند.

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.