کابینه تازه لیبی در غیاب ۸ وزیر پیشنهادی، سوگند یاد کرد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

کابینه تازه لیبی با وجود بعضی مخالفت‌ها در مقابل اعضا و رئیس کنگره ملی این کشور سوگند یاد کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، کابینه تازه لیبی با ریاست علی زیدان، اول وزیر لیبی در برابر کنگره ملی رسما سوگند یاد کرد و زمام امور در این کشور را برای یک دوره انتقالی iبه دست گرفت.

در این مراسم اول وزیر تازه لیبی و ۲۳ تن از وزراء از مجموع ۳۲ عضو حضور داشتند و هشت وزیر وزیر معرفی شده توسط علی زیدان، iبه سبب مخالفت بعضی گروه‌ها با روی کار آمدن آنها در این مراسم غایب بودند.

از هشت وزیر غایب در مراسم، چهار تن از وزراء iبه سبب همکاری با رژیم قذافی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند و حکم چهار نامزد پست وزارت دیگر هنوز iبه تایید کنگره ملی لیبی نرسیده است.

در مراسم ادای سوگند محمد المقریف، رئیس کنگره ملی لیبی، برداشتن گام تازه در نهادینه کردن دموکراسی در لیبی و مشارکت همه گروه‌های سیاسی در روند روبه رشد کشور را ستود. علی زیدان نیز وعده داد که کابینه‌اش “قدرتمند و کارآمد” iبه مسائل کشور رسیدگی کند.

وی تاکید کرد که تحقق این امر مشروط iبه حمایت کنگره ملی لیبی و مردم از کابینه تازه خواهد بود و خطاب iبه مردم این کشور گفت: از جمله اولویت‌های این کابینه بازگرداندن امنیت و بازسازی کشور است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.