کاخ سفید: تحریم تازه توافق ژنو را نقض نمی‎کند

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
کاخ سفید با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد تحریم‎های روز پنجشنبه ناقض توافق هسته‎ای با ایران نیست، وزارت خارجه آمریکا نیز مدعی شد تحریم های صورت گرفته به ایران اطلاع داده شده بود.

کاخ سفید ضمن دفاع از اقدام خود در زمینه ایجاد محدودیت برای بعضی از شرکت‎ها و اشخاص، آن را بر اساس تحریم‎های موجود دانست و افزود این اقدام ناقض تفاهم موقت هسته‎ای ماه قبل میان ۵+۱ و ایران نیست.

جی کارنی گفت: افزودن این شرکت ها به لیست سیاه، اقدام بر اساس تحریم‎های موجود محسوب می‎شود. وی همچنین مدعی شد دولت اوباما خود را موظف به عدم تصویب هر گونه تحریم جدی مرتبط با برنامه هسته‎ای می‎داند.

به گزارش مهر، از سوی دیگر، ماری هارف سخگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: واشنگتن به ایران “اعلام کرده بود که این معرفی صورت خواهد گرفت” و اعتقاد ندارد که سبب خروج مذاکرات هسته‎ای از مسیر خود خواهد شد.

وی در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: “ما به تقویت تحریم‎های موجود از جمله از طریق تعیین موسسات و اشخاص اضافی بر اساس آنها ادامه خواهیم داد.

مرضیه افخم -سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان- روز جمعه، در واکنش به تحریم های تازه آمریکا علیه حامیان برنامه اتمی ایران گفت: مسئولیت عواقب اقدامات نسنجیده تماما بر عهده دولت امریکا است.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.