کاخ سفید: تحریم تازه یعنی جنگ

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

جان کری: افزایش تحریم ها علیه ایران اشتباه است

“جی کارنی” سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا اخطار داد: ملت آمریکا نمی خواهد به جنگ برود. آمریکایی ها راه حل مسالمت آمیز را برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای ترجیح می دهند. جایگزین این مسیر، اقدام نظامی است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا معتقد است افزایش تحریم ها علیه ایران در وضعیت فعلی خطاست.

به نقل از رویترز، سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا گفت که او به اعضای کنگره آمریکا خواهد گفت اقدام کنگره در اعمال تحریم های تازه علیه ایران در زمان فعلی و در حالی که مذاکرات با تهران دربارهٔ برنامه هسته ای اش ادامه دارد یک اشتباه است.

جین ساکی به خبرنگاران گفت: کری که قرار است امروز چهارشنبه درنشست غیرعلنی کمیته بانکی مجلس سنای آمریکا حاضر شود خواهان توقف اعمال تحریم های تازه علیه ایران خواهد شد تا دیپلمات های آمریکا و دیگر قدرت های جهانی بتوانند با تهران دربارهٔ مسئله هسته ای اش گفتگو کنند.

ساکی ادامه داد: جان کری از اعضای کنگره خواهد خواست دربارهٔ اعمال تحریم های تازه علیه ایران صبر پیشه کنند. وزیر خارجه آمریکا با شفافیت خواهد گفت که اعمال تحریم های تازه علیه ایران در حالی که واشنگتن همچنان در حال بررسی مسیر گفتگو و پیشرفت در فعالیت های دیپلماتیکی با این کشور است قطعا یک خطا خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: آنچه که ما هم اکنون می خواهیم توقف موقت در اعمال تحریم های تازه علیه ایران است تا مطمئن شویم استراتژی قانون گذاری ما و استراتژی ما در مذاکرات در کنار یکدیگر و باهمراهی هم حرکت می کنند.

اعضای کنگره آمریکا گفته اند که خواهان افزایش تحریم ها علیه ایران می باشند تا این کشور امتیازات بیشتری را در مذاکرات هسته ای ارائه کنند. با این حال اعضای برجسته مجلس سنای آمریکا گفته اند بعد از جلسه امروز چهارشنبه با جان کری وزیر خارجه ، دربارهٔ اعمال تحریم های تازه علیه تهران تصمیم گیری می کنند.

ایران و گروه ۱+۵ روزهای پنجشنبه تا شنبه قبل مذاکرات سختی را دربارهٔ مسئله هسته ای تهران برگزار کردند اما به نتیجه نرسیدند. قرار است مرحله بعدی مذاکرات ۲۹ آبان جاری برگزار شود.

آمریکا یکی از اعضای موثر ۱+۵ است.

کاخ سفید: تحریم تازه علیه ایران یعنی جنگ

کاخ سفید هم به کنگره آمریکا اخطار داد تصویب تحریم های تازه علیه ایران به همه تلاش های دیپلماتیک برای دست یابی به راه حلی برای پرونده هسته ای ایران ضربه می زند و منجر به جنگ شود.

“جی کارنی” سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا اخطار داد: ملت آمریکا نمی خواهد به جنگ برود. آمریکایی ها راه حل مسالمت آمیز را برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای ترجیح می دهند. جایگزین این مسیر، اقدام نظامی است.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.