کاخ مجلل اردوغان ۳۰ برابر کاخ سفید + تصاویر

کاخ مجلل اردوغان 30 برابر کاخ سفید + تصاویر

کاخ مجلل ریاست جمهوری اردوغان با هزینه میلیاردی ساخته شده که موجب انتقاد بسیاری از افراد ترکیه شده است. جزئیات بیشتر به همراه تصاویر کاخ اردوغان را در ادامه مشاهده می کنید.

وزیر اقتصاد ترکیه، هزینه احداث کاخ جدید ریاست جمهوری این کشور را بیش از ۶۰۰ میلیون دلار اعلام کرد که دو برابر مبلغ اعلام شده پیشین است.کاخ اردوغان با بیش از ۱۰۰۰ اتاق ،۳۰ برابر بزرگ‌تر از کاخ سفید و بزرگ‌تر از کاخ ورسای فرانسه است، با انتقاد اپوزیسیون مواجه شده است؛ به‌طوری که آنها این افراط رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور ترکیه را نشان‌ دهنده سوق یافتن وی به سمت یک حکومت استبدادی می‌دانند.

کاخ مجلل اردوغان

شماری از منتقدان اردوغان، کاخ جدید او را به کاخ نیکولای چائوشسکو دیکتاتور سابق رومانی در بخارست تشبیه می کنند. مهمت شمشک، وزیر اقتصاد دولت آنکارا در پاسخ به نمایندگان اپوزیسیون پارلمان گفت: این کاخ حدود ۳۷/۱ میلیارد لیره ترکیه (۴۹۰ میلیون یورو، ۶۱۵ میلیون دلار) هزینه دربر داشته است که بیش از ۱۳۵ میلیون دلار آن از محل بودجه ۲۰۲۴ تأمین شده است.

کاخ مجلل اردوغان

وی همچنین گفت: خرید و تجهیز ایرباس جدید ۲۰۰-۳۳۰A که جت اختصاصی رئیس‌ جمهور است نیز، ۱۸۵ میلیون دلار هزینه داشته است. بدین ترتیب ریاست جمهوری اردوغان ظرف حدود دو ماه، ۸۰۰ میلیون دلار هزینه روی دست ترک‌ها گذاشته است.

کاخ مجلل اردوغان

اردوغان نخستین اقامت خود را در ۲۹ اکتبر سال‌ جاری میلادی ،مصادف با سالروز بنیانگذاری جمهوری نوین ترکیه، رسما جشن ریاست جمهوری خود را در این کاخ برگزار کرد اما از آنجا که این سازه جدید هنوز تکمیل نشده، تمامی مراسم و رخدادهای رسمی را هنوز در کاخ قبلی برگزار می‌کنند.

کاخ مجلل اردوغان

– .

نمناک
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.