کادیلاک اولین هیبرید خود را رونمایی کرد

۲۷م دیماه ،

کادیلاک اولین هیبرید خود را رونمایی کرد

Bookmark and Share

کادیلاک در نمایشگاه خودروی دیترویت یک کوپه اسپرت هیبرید رونمایی کرد. این خودرو که ELR نام دارد از تکنولوژی استفاده می‌کند که قبلاً در مدل هیبرید ولت به کار گرفته شده بود. 

کادیلاک با این خودرو به بازار بسیار کوچکی از خودروهای لوکس با آلایندگی کم وارد می‌شود. این بازار اگرچه حجم بسیار کوچکی دارد اما برای کادیلاک بسیار مهم است. باب فرگوسن، یکی از مدیران کادیلاک ائی‌ال‌آر را مهمترین مدل حال حاضر کادیلاک معرفی می‌کند و می‌گوید «این ماشین توجه را جلب می‌کند، تکنولوژی پیشرفته‌ای دارد و هیچکدام از رقبای ما نمونه‌‌اش را ندارند.»

کادیلاک اولین هیبرید خود را رونمایی کرد

ماشین دیفرانسیل جلو است و برای چهار سرنشین با ترکیب ۲+۲ جا دارد و به این ترتیب جای سرنشینان عقب به مراتب کمتر است.  قوای محرکه ترکیبی از یک موتور ۱.۴ لیتری ۲۰۷ اسب بخاری، باتری‌های لیتیوم-یون و یک موتور الکتریکی است که با نیروی باتری حرکت می‌کند. خودرو با باتری‌های شارژ شده می‌تواند ۵۶ کیلومتر حرکت کند که کمی از شورلت ولت کمتر است. باتری‌ها را می‌توان با برق خانگی یا ایستگاه برقی ۲۴۰ ولت شارژ کرد. شارژ کامل با برق ۲۴۰ ولت ۴.۵ ساعت طول می‌کشد. با کمک موتور بنزینی دامنه حرکت ماشین تا بیش از ۴۸۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت. 

داخل ماشین با ترکیبی از چرم، چوب و فیبرکربن طراحی شده است. بخش‌های مختلف ماشین از طریق نمایشگر هشت اینچی در داشبورد کنترل می‌شود. نگهدارنده لیوان داخل ماشین برقی است و با خواباندن صندلی‌های عقب می‌توان جای بار را بیشتر کرد. به سبب اینکه ماشین در حالت برقی بی‌صدا است ماشین به طور مصنوعی صدایی تولید می‌کند تا عابران پیاده متوجه عبورش شوند.  

کادیلاک اولین هیبرید خود را رونمایی کرد

ساخت ائی‌ال‌آر تنها ۱۸ ماه طول کشید. بخش بسیاری از چهره خودرو از کانسپت کانورج (Converj) کادیلاک گرفته شد که در سال ۲۰۰۹ معرفی و استقبال خوبی از آن شده بود. طراحان کادیلاک تلاش کردند تا حد امکان به کانسپت وفادار بمانند. 

جنرال موتورز می‌گوید تولید خودرو را در پایان امسال آغاز خواهد کرد و آن را از زمستان سال آینده به بازار عرضه می‌کند. پیش‌بینی می‌شود کادیلاک بتواند سالانه دو هزار و ۵۰۰ دستگاه از این مدل در آمریکا بفروشد اما پتانسیل بازار تا شش هزار و ۶۰۰ دستگاه هم پیش‌بینی می‌شود. 

برچسب ها : نمایشگاه دیترویت ۲۰۲۲ | کادیلاک | ائی‌ال‌آر | ELR | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۱/۱۶
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.