کاربران جی میل رمز خود را عوض کنند

بعد از بهره برداری هکرها از نقص سیستم های کامپیوتری یاهو و به سرقت رفتن و سپس انتشار بیش از ۴۰۰۰۰۰ نام کاربری و رمز عبور یاهو بر روی وب، سایر وب سایت ها نیز در معرض خطر قرار گرفته اند.

۲۴ آنلاین :  بعد از بهره برداری هکرها از نقص سیستم های کامپیوتری یاهو و به سرقت رفتن و سپس انتشار بیش از ۴۰۰۰۰۰ نام کاربری و رمز عبور یاهو بر روی وب، سایر وب سایت ها نیز در معرض خطر قرار گرفته اند.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا نوشت؛ از این میان می توان به لاگین و ورود به سایت های گوگل، AOL و مایکروسافت اشاره کرد. این سه شرکت می گویند لازم است کاربرانی که اکانت یاهوی آن ها آلوده شده است، رمز عبور خود را برای سایت های جی میل، AOL، هات میل، MSN و Live.com تغییر دهند.

یاهو ضمن انتشار بیانیه ای از مشکل امنیتی به وجود آمده عذرخواهی نمود و این را یکی از آخرین دشواری هایی دانست که این شرکت پس از، از دست دادن دو مدیر اجرایی ظرف یک سال گذشته که در این شرکت صورت گرفته با آن روبه رو می شود.

این رخنه امنیتی انتقادات زیادی را از سوی متخصصان امنیتی متوجه یاهو نمود از جمله این که شرکت بزرگ و مطرحی مانند یاهو که به نوعی پرچمدار اینترنت محسوب می شود، بایستی به بهترین شکل از وظیفه محافظت و صیانت از داده ها و اطلاعات کاربران برآید.

دانا لنگکیک Dana Lengkeek، سخنگوی یاهو اظهار داشت یکی از فایل های قدیمی تر یاهو از شبکه Yahoo Contributor Network (که یک سرویس انتشار اینترنتی است که دو سال پیش توسط یاهو خریداری شده است) به سرقت رفته است، این شبکه به نویسندگان، عکاسان و فیلم برداران کمک می کند تا اثرهای خود را از طریق وب به فروش برسانند.او در ادامه افزود ما در حال ترمیم آسیب پذیری می باشیم، رمزهای عبور آلوده کاربران یاهو را تغییر داده ایم و به شرکت هایی که ممکن است مرتبط با اکانت های آلوده می باشند هشدار امنیتی داده ایم.

به گفته مارکوس کری، محقق امنیتی شرکت Rapid 7، سایر شرکت هایی که احتمالا در معرض این ریسک امنیتی قرار داشته باشند عبارتند از کامکست، Verizon Communications و AT&T. او برآورد کرده است که یک میلیون اکانت کاربران سرویس های غیر از یاهو به این رخنه امنیتی آلوده شده اند.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.