کاربران سالی ۱/۵ میلیارد ساعت برای حل مشکلات بدافزار‌ها صرف می‌کنند

۸فروردین ۱۳،

 

کاربران رایانه‌ای برای رفع خرابی‌ها و مشکلات ناشی از ورود بدافزار‌ها به سیستم‌های شخصی ۱/۵ میلیارد ساعت و ۲۲ میلیارد دلار پول را هزینه می‌کنند و این در حالی است که سازمان‌ها در سراسر جهان برای از بین بردن اثرات ناشی از ورود بدافزار‌ها و حملات سایبری ۱۱۴ میلیارد دلار می‌پردازند. 
 
به گزارش پایگاه اینترنتی  The Economic Times ، بر اساس نتایج مطالعه تازه مایکروسافت که به وسیله مرکز تحقیقاتی IDC انجام شده است، اگرچه بعضی کاربران رایانه‌ای به دنبال نرم‌افزارهای جعلی و سرقت شده می‌گردند تا پول کمتری در این زمینه پرداخت کنند، اما از این طریق شانس آلوده شدن به وسیله بدافزارهای ناشناخته را افزایش می‌دهند. 
این طور که مطالعه تازه نشان داده است از هر سه کاربر خانگی که از نرم‌افزارهای تقلبی استفاده می‌کنند یک نفر در معرض ابتلا به بدافزارهای ناشناخته قرار می‌گیرد و از هر ۱۰ شرکتی که این کار را انجام می‌دهد، ۳ مرکز به این قبیل بدافزار‌ها آلوده می‌شوند. 
در گزارش نهایی مربوط به این مطالعه آمده است: «واقعیت حملات سایبری این است که جعل‌کنندگان، کدهای نرم‌افزاری را دستکاری می‌کنند و آن‌ها را در قالب بدافزار به دست کاربران می‌رسانند. بعضی از این بدافزار‌ها تمام فعالیت‌های اصلی که کاربران انجام می‌دهند را در خود ذخیره می‌کنند و به مجرمان سایبری این امکان را می‌دهند که اطلاعات حیاتی کاربر از جمله اطلاعات شخصی و مالی او را سرقت کنند و در کمترین حالت، از راه دور به میکروفون و دوربین رایانه آلوده شده دسترسی پیدا کرده و از این طریق می‌توانند در منزل یا محل کار شما حضور یابند».

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.