کاربران فریب نسخه جعلی Whatsapp را نخورند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

مجرمان اینترنتی با استفاده از محبوبیت نرم افزار whatsapp بین کاربران، اقدام به تولید و انتشار یافتن نسخه‌ جعلی از این نرم افزار کردند. با توجه به گزارش کارشناسان حوزه نرم افزارهای مخرب در آزمایشگاه کسپراسکی این نسخه جعلی را تروجان تشخیص دادند و هدف سازندگان این نسخه جعلی دسترسی به حساب‌های بانکی و سایر اطلاعات حساس کاربران بیان شده است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا با بیان مطلب فوق گفت: این نسخه جعلی برای PC و سیستم عامل windows می‌باشد در حالی که در سایت رسمی این کمپانی به آدرس whatsapp.com نسخه‌ای از این نرم افزار برای سیستم عامل ویندوز ارائه نشده است. و فقط برای نسخه‌ ،iPhone،Nokia S40،Symbian،Windows Phone و BlackBerry تولید شده است.
از این رو پلیس فتا به همه کاربران عزیز توصیه می‌کند نرم افزارهای مورد نظر خود را از سایت‌های رسمی و یا وب‌سایت‌های مورد تأیید خریداری و یا دانلود کنند. در پرونده‌های جرایم سایبری متاسفانه اشخاصی می باشند که فریب این کلاهبرداران را خورده و با دانلود نرم افزار از سایت‌های نامعتبر سیستم خود را آلوده کرده‌اند و هکرها توانسته‌اند اطلاعات حساس بانکی آنها را اعم از رمز دوم، CVV2 و … را به سرقت برده و اقدام به کلاهبرداری مالی از این اشخاص کرده‌اند.
در نهایت پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند و اخطارهای پلیس را جدی بگیرید.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.