کاربردهای طلایی درباره دانه‌های قهوه

قهوه را به دلیل طعم و عطر خوشی که دارد دوست داریم و معمولا آن را به عنوان یک نوشیدنی خوش طعم عصرگاهی در کنار عزیزانمان تجربه می‌کنیم اما شاید گروه اندکی از ما با خواص و کاربردهای این نوشیدنی خوش طعم و دانه‌های خوش عطر آن در زندگی روزمره آشنا باشیم.

عکس

ممتازنیوز : بسیاری از ما قهوه را به دلیل طعم و عطر خوشی که دارد دوست داریم و معمولا آن را به عنوان یک نوشیدنی خوش طعم عصرگاهی در کنار عزیزانمان تجربه می‌کنیم اما شاید گروه اندکی از ما با خواص و کاربردهای این نوشیدنی خوش طعم و دانه‌های خوش عطر آن در زندگی روزمره آشنا باشیم.

۱. برای دور کردن مورچه‌ها از آپارتمان یا حیاط خانه‌تان نیز از قهوه استفاده کنید؛ برای این کار کافی است مقداری پودر قهوه را مقابل خانه آنها بریزید. به این ترتیب آنها را از خانه خود فراری می‌دهید.

۲. اگر یخچال شما مدتی است بوی مواد غذایی مختلف را به خود گرفته بهترین راه آن است که یک کیسه پارچه‌ای پر از قهوه را درون طبقات یخچال قرار دهید تا تمام بوها را به خود جذب کند.

۳. اگر در خانه گلدانی دارید که کود موجود در خاک آن موجب بدبویی اتاقتان می‌شود می‌توانید مقداری قهوه روی خاک گلدان بریزید و به این ترتیب از ایجاد بوی  نامطبوع در خانه پیشگیری کنید.

۴. بعد از پاک کردن ماهی یا پوست کندن پیاز بهترین راه برای از بین بردن بوی بد دست‌ها این است که دست‌هایتان را با پودر قهوه خوب آغشته کنید و بعد آن را بشویید.

۵. در صورتی که گربه‌ها زیاد به باغچه خانه‌تان می‌آیند و فضولات خود را در آنجا خاک می‌کنند، با ریختن قهوه درون باغچه می‌توانید آنها را از این محل دور کنید. زیرا گربه‌ها از بو کردن قهوه گریزانند.

۶. اگر تصمیم دارید یک جاسوزنی پارچه‌ای در منزل تهیه کنید، بهتر است درون آن را با دانه‌های قهوه پرکنید. چراکه قهوه موجب حفظ قابلیت سوزن و مانع از زنگ زدن آن می‌شود.

۷. با پرکردن دانههای قهوه در گلدان یا لیوان بلوری که در آن لوازم‌التحریر خود را قرار می‌دهید، می‌توانید هم فضای میز کارتان را زیبا کنید و هم موجب خوشبو شدن فضای خانه و اتاقتان شوید.

۸. اگر روی مبلمانتان خراش و زدگی ایجاد شده می‌توانید با کمک خمیری که از مخلوط آب و قهوه تهیه می‌کنید این خراشیدگی را از بین ببرید. کافی است خمیر را روی خراشیدگی مبل بکشید و به این ترتیب آسیب سطحی وارد آمده به مبلمانتان را ترمیم کنید.

طبقه بندی: علمی پزشکی   |   تعداد بازدید: ۱۰۰ نفر   |   تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ شهریور
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , دانه های قهوه, قهوه, کاربرد مفید قهوه, کاربردهای دانه های قهوه, کاربردهای قهوه


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.