کارت‌های ملی تا آخر ۹۲ معتبر هستند

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی از تمدید کارت‌های ملی تا پایان سال خبر داد و گفت: اقشار مختلف مردم برای تمدید کارت‌های ملی به اداره‌های ثبت احوال مراجعه نکنند.

فارس: مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی از تمدید کارت‌های ملی تا پایان سال خبر داد و گفت: اقشار مختلف مردم برای تمدید کارت‌های ملی به اداره‌های ثبت احوال مراجعه نکنند.

 محمد جوان پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که در ارتباط با مسائل ثبت‌ احوال چایپاره تشکیل شد اظهار داشت: طبق مصوبه هیئت دولت تاریخ اعتبار کارت‌های ملی تا پایان سال تمدید شده و معتبر است پس مراجعه مردم به اداره‌های ثبت‌احوال لازم نیست.
 
وی در مورد صدور کارت ملی هوشمند گفت: زیرساخت‌های لازم در سطح استان فراهم شده و تا پایان سال جاری کارت‌ ملی هوشمند به صورت پایلوت در استان صادر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد مردم استان کارت ملی دارند گفت: کسانی که تاکنون کارت ملی دریافت نکرده‌اند کمتر از پنج درصد هستند که باید برای دریافت کارت ملی مراجعه کنند.
 
جوان در مورد صدور شناسنامه مکانیزه در استان گفت: تاکنون در استان بیش از ۱۲۰ هزار شناسنامه مکانیزه صادر شده است و برای افراد زیر ۱۵ سال و کسانی که برای تغییر مندرجات شناسنامه به اداره ثبت احوال مراجعه می‌کنند شناسنامه مکانیزه صادر می‌شود.
 
وی از اجرای طرح جدید آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در استان خبر داد و گفت: در استان بیش از ۳ میلیون سند ولادت، ۲ میلیون سند وفات و ۵۰۰ هزار اسناد متفرقه وجود دارد که تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سند به صورت الکترونیکی آرشیو شده است.
 
مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی اظهار داشت: طبق آمار هر روز در استان بیش از ۱۷۰ ولادت جدید به ثبت می‌رسد و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰ هزار شناسنامه برای نوزادان صادر شده است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.