کارت سوخت گازوئیل طبقه بندی می شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

معاون صنایع و انرژی مدیریت حمل و نقل سوخت کشور گفت: در حال حاضر طبقه بندی کارت سوخت گازوئیل مطالعات میدانی را طی می کند و با اجرای آن ضمن کنترل قیمت ها از قاچاق سوخت در کشور جلوگیری iبه عمل می آید.

علی ربیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: طبقه بندی کارت سوخت گازوئیل بر اساس سه گزینه کلاس موتور، تنتاژ موتور ونوع خودرو در دستور کار دولت از هشت سال پیش قرار گرفته است.

وی تصریح نمود: با توجه iبه موضوع iبهره وری بالاتر انرژی های فسیلی که در کشور هست استفاده iبهینه iبه ویژه در حمل و نقل نفت و گاز و بنزین مورد توجه قرار گرفته است.

ربیعی اظهار داشت: موضوع سوخت گازوئیل در ابتدا با توجه iبه نوع مصرف نفت و گاز و بیشتر مصارف تجاری و صنعتی است که این طبقه بندی مختص گازوئیل است و هدف از آن کنترل مصرف و نیز حرکت iبه سمت ارزش افزوده اقتصادی در کشور است.

معاون صنایع و انرژی مدیریت حمل و نقل سوخت کشور تاکید نمود: در حال حاضر این پروژه مطالعات میدانی را طی می کند و با اجرای آن کنترل قیمت و مصرف از قاچاق در مرزهای کشور جلوگیری iبه عمل می آید.

وی اضافه نمود: طرح طبقه بندی کارت سوخت با همکاری کار گروه ستاد سوخت کشور، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و ارگان های مختلف بررسی می شود.

ربیعی خاطرنشان نمود: کارت سوخت در مناطق ۲۰ گانه در کل استان ها اعمال می شود و کارت های جدید iبه صورت اتوماتیک جایگزین کارت های پیشی می شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.