کارت هوشمند ملی رونمایی شد

این خبر امروز ۴شنبه ۱۰م آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

کارت هوشمند ملی دقایق پیش با حضور معاون اول رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری رونمایی شد.
به گزارش تفسیری خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کارت هوشمند ملی پیش از ظهر چهارشنبه در سالن شهید iبهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
ناظمی اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و کارمندان سازمان ثبت احوال کشور در این مراسم حضور داشتند.
با توجه iبه برگزاری این مراسم در آستانه ۱۳ آبان پدر و مادر شهید حسین فهمیده نیز در مراسم رونمایی از کارت ملی هوشمند حضور یافتند.
ناظمی اردکانی در این مراسم iبه اقدامات سازمان ثبت احوال در تهیه کارت هوشمند ملی اشاره نمود و گفت:‌ کار مطالعاتی این دستاورد یک سال طول کشید و در سال ۹۰، ۲۰ هزار کارت iبه صورت آزمایشی صادر شد و در سال ۹۱ آماده صدور کارت برای سراسر کشور هستیم.
وی ابراز امیدواری نمود ظرف هفته‌های آینده خط صدور کارت هوشمند ملی iبه iبهره برداری برسد.
رئیس سازمان ثبت احوال خاطرنشان نمود: در تهیه کارت هوشمند ملی از بالاترین فناوری روز استفاده شده که iبه لحاظ فیزیکی و نرم افزاری کاملاً امن است و قابلیت ثبت اثر انگشت و امضای الکترونیکی را دارد.
وی مهمترین کاربرد این کارت را شناسایی در فضای مجازی عنوان نمود. همچنین گفت که امکان اتصال آن iبه کلیه پایگاه های اطلاعاتی وجود دارد .
به گفته نظامی اردکانی استفاده از کارت هوشمند ملی در انتخابات، سیستم بیمه‌ای، سیستم مالیاتی، شبکه سیستم اعتباری، سیستم اسنادی و کارت پایان خدمت است.
وی گفت: حاصل این اقدام صرفه جویی در وقت و iبها است. این تکنولوژی علیرغم همه تحریمات، وارد کشور شده و این پروژه افتخاری برای دولت خدمت گذار دهم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش تفسیری مهر در این مراسم از دست اندرکاران تهیه کارت هوشمند ملی از جمله ممبینی معاون معاونت راهبردی و برنامه ریزی رئیس جمهور تقدیر و تشکر شد.
پیش از این اعلام شده بود که رونمایی کارت هوشمند ملی با حضور رئیس جمهور خواهد بود اما محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در این مراسم حضور پیدا نمود.


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.