کارشناسان رسانه درباره دین، رسانه و کودک چه خواهند گفت؟

سومین نشست از سلسله نشست‏های “دین، رسانه و کودک” فردا سه شنبه ۲۳ خرداد در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‎شود. در سلسله نشست‏های “دین، رسانه و کودک” اساتید و پژوهشگران حوزه های رسانه، آموزش و تربیت دینی به ارائه دیدگاه های تخصصی خود می‎پردازند.

نشست اول از این جلسات با عنوان “معنا و امکان آموزش و تربیت در رسانه” در تاریخ نهم خرداد و در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی برگزار شد. در این نشست، دکتر علیرضا رحیمی به عنوان سخنران اول در مورد “معنا و امکان رسانه تربیتی با تکیه بر دیدگاه بصیرت افزایی در مخاطبان”، مباحثی را ارائه داد.
سخنران دیگر این نشست مهندس مرتضی گوهری پور بود که در خصوص “امکان یا عدم امکان آموزش و تربیت کودکان از طریق رسانه” سخن گفت. سومین سخنران نشست اول صادق نصراللهی، دانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات بود که یافته‏های ارائه شده در کتاب “اصول برنامه سازی دینی کودک” را (مبتنی بر یک پژوهش میدانی) ارائه داد. فرشته نزاکتی نیز، به عنوان چهارمین سخنران، به طرح “دیدگاه های روانشناختی درباره تربیت اخلاقی کودکان” پرداخت.
نشست دوم از این سلسله نشستها با عنوان “اصول برنامه سازی آموزشی و تربیتی در رسانه ها” در تاریخ شانزدهم خرداد، در محل سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی برگزار شد. سخنران اول نشست دوم، دکتر محمود گلمحمدی بود که درباره “اصول برنامه سازی رسانه‏ای”سخن گفت. دکتر علیرضا رحیمی به عنوان سخنران دوم درباره “چیستی اصول حاکم بر برنامه سازی آموزشی و تربیتی کودکان” دیدگاه هایش را ارائه نمود. بدره نیز به عنوان سومین سخنران نشست دوم، با بررسی “دیدگاه‏های انتقادی نیل پستمن درباره چالش‏های تربیتی و تکنولوژیک محتوای رسانه‏ها”، رویکرد انتقادی این متفکر فقید آمریکایی را در سخنرانی خود مطرح نمود. نزاکتی نیز به عنوان سخنران چهارم، با نقد و بررسی کتاب “Parenting Well” (تربیت مناسب کودکان) به “بررسی عصب شناسانه تاثیر رسانه ها بر یادگیری و اقناع مخاطبان و بویژه کودکان” پرداخت.
سومین جلسه از این سلسله نشست‏ها با سخنرانی آقایان دکتر مهدی محسنیان راد و دکتر ناصر باهنر بیست و سوم خرداد ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد. عنوان این نشست، “مطالعات میان رشته‏ای در حوزه رسانه، آموزش و دین” است. عنوان سخنرانی دکتر محسنیان راد، “عصر پس از دهکده جهانی؛ بازار پیام” خواهد بود. دکتر باهنر، در خصوص “رسانه دینی و دین رسانه‏ای” سخن خواهد گفت. دکتر امیر سپنجی نیز درباره “سواد رسانه ای، راهبردها و اصول آن” سخنرانی خواهد کرد.

سومین نشست “دین، رسانه، کودک” سه شنبه ۲۳ خرداد ساعت ۱۵ الی ۱۸ در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، جنب ساختمانهای آ.اس.پ برگزار می شود.
 

/۶۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.