کارشناسی داوری بازی استقلال و گل‌گهر سیرجان

یک کارشناس داوری فوتبال می‌گوید علت زمین خوردن دانشگر در صحنه گل نخست گل‌گهر سیرجان مشخص نیست.

حسین عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد اکبریان در دیدار استقلال و گل گهر سیرجان گفت: بازی در هر دو نیمه تقریبا بدون مشکل و اشتباهی از داور همراه بود و اشتباه موثری را شاهد نبودیم.

این داور سابق فوتبال درباره زمین خوردن محمد دانشگر روی گل نخست گل‌گهر سیرجان اظهار کرد: آن صحنه را تماشا کردم اما تصاویر چیزی را واضح نشان نمی‌دهد که آیا بازیکن گل‌گهر او را هل می‌دهد یا به سمتی می‌کشد. ضمن اینکه توپ در مسیر دیگری بود. وقتی منشا ضربه را می‌زند، دانشگر روی زمین می‌افتد اما واضح نیست که چه اتفاقی افتاد. ما هم افتادن او را تماشا کردیم. افتادن بازیکن دلیل بر خطا نیست و باید تخلفی انجام شود که در تصاویر  به صورت واضح چیزی مشخص نبود.

وی به اخراج سه دستیار مجید جلالی در کنار زمین اشاره کرد و افزود: متاسفانه بحث اعتراض و عدم آگاهی کامل از قوانین همچنان دیده می‌شود. داور و داور چهارم بدون دلیل کارت نمی‌دهند. وقتی اعتراضی از کنار زمین اعلام شود، داور چهارم به داور وسط می‌گوید. در تصاویر مشخص بود که عضو کادرفنی گل گهر گفت من که کاری نکردم اما چه کار باید کرد؟ قانون می‌گوید اگر به تصمیم داور اعتراض کنید، باید اخراج شوید.

این کارشناس داوری گفت: حتی اگر از محوطه فنی با لحن تندی اعتراض کنید که چرا فلان خطا را گرفتید، اخراج دارد ولی فوتبالیست‌ها این مسائل را نمی‌دانند و فکر می‌کنند باید توهین یا درگیری شود تا اخراج شود. یک مقدار از این مسائل به ضعف برخورد داوران با کادرفنی تیم‌ها مربوط می‌شود.

عسگری خاطرنشان کرد: در پایان بازی هم صحنه‌ای پیش آمد که کادرفنی استقلال و بازیکنان به خروج دروازه‌بان گل‌گهر معترض شدند اما تکرار آن صحنه را ندیدم. این هم روشی است در شهرستان‌ها که صحنه‌هایی که به ضرر تیمشان است، نشان نمی‌دهند. البته این موضوع مربوط به این بازی نیست. وقتی صحنه‌ای را به تصویر نمی‌کشند، شک و شبهه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.