کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد: رفتن رنو، ضربه آخر تحریم ها به خودروسازی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد: رفتن رنو، ضربه آخر تحریم ها به خودروسازی

کارشناس صنعت خودرو اعلام کرد:
رفتن رنو، ضربه آخر تحریم ها به خودروسازی

ممتازنیوز: عضو دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: در پی جدی شدن تحریم های آمریکا، شرکت رنو از آغاز ماه ژوئن ارتباط خود را با ایران قطع کرد.

امیرحسن کاکایی در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، ضمن بیان این مطلب افزود: به دلیل اینکه رنو به تعهدات خود در زمینه توسعه و صادرات عمل نکرده، انتقال تکنولوژی به کشور ناتمام می ماند که این امر موجب ضربه خوردن صنعت خودروسازی می شود.
وی با بیان اینکه رفتن رنو از ایران باعث ایجاد چند مشکل بزرگ در خودروسازی خواهد شد، تأکید کرد: برخی از قطعات اصلی از جمله موتور خودروها داخلی سازی نشده و برخی دیگر نیز تحت لیسانس تولید می شوند و در پی قطع ارتباط از جانب شرکت لیسانس دهنده، حق تولید نخواهیم داشت و در صورت تولید نیز می بایست جریمه آن را پرداخت کنیم.
این کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: حدود ۲۰ درصد از تولیدات خودرو در کشور وابسته به رنو است و رفتن این شرکت در هر شرایطی جز وضعیت کنونی صنعت خودروسازی چندان تأثیرگذار نبود اما به دلیل اینکه هم اکنون این اقدام آخرین ضربه تحریم ها به خودروسازی کشور است می تواند به شدت خودروسازی را تحت تأثیر قرار دهد.
وی متذکر شد: مشکل صنعت خودروسازی رفتن رنو از ایران نیست و شرکت های خودروسازی نیز به تنهایی قادر به رفع این مشکلات نیستند و این ضرورت وجود دارد که دولت با برنامه ریزی های جامع این مشکلات را برطرف سازد.
کاکایی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که در حال در صنعت خودروسازی حائز اهمیت است رفتن شرکت رنو نیست بلکه این است که باید دولت مردان مشخص کنند که آیا می خواهند ایران خودروساز بماند یا خیر؟


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.