کارشناس مسلمان روس: رهبر ایران با تیزبینی توطئه های دشمنان را افشا می کند

بالوغلانف روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: غرب فقط در مسایل مادی پیشرفت کرده است و حضرت آیت الله خامنه ای با توجه به این مساله امت اسلامی را از پیروی از مکتب غرب برحذر داشت.

وی افزود:در منطق اسلامی پیشرفت بسیار فراتر از مسایل مادی است و دارای ابعاد مختلف مادی و معنوی ازجمله درمسایل علوم و فنون و سیاست و خداپرستی است و جامعه اسلامی ایران با پیروزی از این منطق امروز الگوی مناسب پیشرفت برای امت جهانی اسلامی و بشریت است.

رییس جامعه شیعیان روسیه با اشاره به وجود نواقص و ناتوانی ها در جهان بینی غرب خاطرنشان کرد: به همین دلیل شاهد بروز مشکلات فراوان انسان ها در جوامع غربی می باشیم که در اشکال گوناگون در این جوامع بروز می کند.

بالوغلانف به تلاش های دشمنان ایران برای ایجاد مانع در مسیر حرکت انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد:رهبر ایران برخی مشکلات بزرگ و پیچیده بعد از پیروزی انقلاب مانند تلاش برای ایجاد درگیری های قومی درنقاط مختلف ایران و تحمیل جنگ هشت ساله را برشمرد.

وی با اشاره به تحلیل رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از بیداری اسلامی در کشورهای منطقه افزود: همان طور که رهبر ایران درصحبت های خود اشاره کرد،این اقدامات در راستای مبارزه با گسترش موج اسلام خواهی انجام گرفت که نقاط مختلف جهان را فرا گرفته است.

تحلیلگر مسلمان روس گفت:امروز موج بیداری اسلامی کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را فرا گرفته و رژیم های دیکتاتوری همچون رژیم مبارک در مصر و بن علی در تونس را سرنگون کرد.

بالوغلانف گفت:غرب با ترس و نگرانی نظاره گر گسترش حرکت های اسلامی در کشورهای منطقه است که موجب کاهش قابل توجه حضور آمریکا و متحدانش در این منطقه شده است.

وی افزود: بزرگترین توطئه غرب علیه ایران درعصر معاصر اعمال تحریم های گوناگون در باره این کشور است اما این تحریم ها کوچکترین تاثیری بر اراده ملت ایران در پیروی از رهبری و دولت ایران به وجود نخواهد آورد.

رییس جامعه شیعیان روسیه خاطرنشان کرد: ملت ایران به درجه ای از بلوغ سیاسی و اجتماعی رسیده است که فریب توطئه های پیچیده غرب را نخواهدخورد و همه مکر و حیله آنها به خودشان باز می گردد.

وی گفت: امروز شاهدیم که ملت ایران با وجود انواع تحریم ها درحوزه های مختلف پیشرفت می کند و موفقیت ها و دستاوردهای ایران در عرصه های مختلف ، مایه افتخار مسلمانان جهان می باشد.

بالوغلانف گفت:مسلمانان افتخار می کنند کشوری مثل ایران با پیروی از احکام قرآن کریم و شریعت اسلام به پیشرفت های خبره کننده دست می یابد و این امر موید آن است که با پیروی از دین مبین اسلام می توان حکومتی مدرن و قابل پیشرفت ایجاد کرد.

رییس جامعه شیعیان روسیه خاطرنشان کرد:غرب هرقدر برای بازداشتن ایران از این پیشرفت ها تلاش کند خود بیشتر گرفتار می شود و امروز شاهدیم بسیاری از کشورهای غربی دچار مشکلات بزرگی اند. وی افزود: آمریکا در راس اردوگاه غرب بیشتر از همه کشورهای متحد خود گرفتار شده است و در آینده شاهد افول ستاره اقبال امپریالیسم جهانی این کشور خواهیم بود.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.