کارشکنی های مخالفان دولت سوریه، عنان را مجبور به استعفا کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کارشکنی های مخالفان دولت سوریه که خواهان شکست طرح شش ماده ای بودند نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه را مجبور به استعفا کرد.

حسن هانی زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به استعفای نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت: استعفای کوفی عنان در نتیجه ناهماهنگی میان شورای امنیت سازمان ملل و برخی قدرت های بزرگ و مستکبر جهان همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه صورت گرفته است.

وی افزود: کوفی عنان در مسائل سوریه بی طرف بوده و طرح شش ماده ای را برای برون رفت این کشور از بحران مطرح کرد که با کارشکنی های مخالفان دولت سوریه که خواهان شکست این طرح بودند مواجه شد بنابراین با قبول شکست این طرح تقاضای استعفا کرده است.

هانی زاده تصریح کرد: با توجه به شکست طرح کوفی عنان، آنچه که سرنوشت سوریه را رقم خواهد زد،‌ آزاد سازی شهر حلب بوده بنابراین گروه های تروریستی درصدد هستند که شهر حلب و دمشق را تصرف کنند اما ارتش سوریه در تلاش است تا تروریست ها را سرکوب کند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: پاکسازی حلب و برخی شهرهای مرزی سوریه از معارضان تروریست در سرنوشت دولت بشار اسد تاثیرگذار بوده بنابراین دولت و ارتش این کشور باید در راستای پاک سازی شهرها از گروه های تروریستی تلاش بیشتری کنند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.