کارمند سفارت ایران در یمن ربوده شد؛ تماس صالحی با همتای یمنی

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سخنگوی وزارت امور خارجه تایید کرد که نوراحمد نیکبخت یکی از کارمندان بخش اداری سفارت ایران در یمن ربوده شده و گفت که ایران در حال پیگیری وضعیت وی است.

رویترز به نقل از منابع پلیس صنعا خبر داد که مردان مسلح روز یکشنبه یکی از کارمندان سفارت ایران در پایتخت یمن را ربودند.

منابع پلیس صنعا به رویترز گفتند که این کارمند مرد ایرانی در حال حرکت در منطقه دیپلماتیک جنوب صنعا بود که مردان مسلح با بستن راه او را مجبور به خروج از خودروی خود کرده و سپس به مکان نامعلومی بردند.

به گفته این منابع هنوز مشخص نیست که این آدم ربایی کار کدام گروه است.

ایسنا نوشت: سیدعباس عراقچی با تایید ربوده شدن کارمند سفارت ایران در یمن خاطرنشان کرد: صبح امروز مطلع شدیم یکی از کارمندان اداره سفارت ایران در یمن توسط گروه ناشناسی ربوده شده است.

وی افزود: این فرد ایرانی است و در حال پیگیری سرنوشت وی هستیم که نتیجه آن اعلام خواهد شد.

همچنین یک مقام مسوول در سفارت ایران در یمن نیز با اعلام این که از ربایندگان اطلاعی در دست نداریم از پیگیری این موضوع از سوی وزارت خارجه یمن و نیروهای انتظامی و امنیتی این کشور خبر داد و گفت: یک شاهد عینی این ربایش، پس از این اتفاق سفارت ایران در صنعا را در جریان گذاشت.

وی ابراز امیدواری کرد که نیکبخت در اسرع وقت آزاد و نگرانی خانواده و همکاران وی رفع شود.

صالحی: تامین امنیت دیپلمات ایرانی ربوده شده وظیفه دولت یمن است

به دنبال ربوده شدن نوراحمد نیک‌بخت وابسته اداری سفارت کشورمان در صنعا از سوی گروهی مسلح، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با ابوبکر القربی، وزیر خارجه یمن ضمن محکوم کردن این عمل غیرانسانی، خواستار اقدامات جدی دولت یمن برای آزادی وی شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی، حفظ و تامین امنیت دیپلمات‌های مقیم را مسوولیت دولت میزبان دانسته و بر انجام وظایف و مسوولیت‌های دولت یمن دربار این اقدام تاکید کرد.

وزیر امور خارجه یمن نیز با اظهار تاسف از این اقدام تاکید کرد: دولت یمن همه تلاش خود را برای آزادی دیپلمات ایرانی به کار گرفته و اضافه کرد: اقدامات نخستیه جهت شناسایی ربایندگان صورت پذیرفته است.

بر همین اساس کاردار یمن نیز به وزارت امور خارجه فراخوانده شده و مراتب نگرانی جدی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سرنوشت دیپلمات ایرانی و مسوولیت دولت یمن در این خصوص به وی ابلاغ شد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.