کارنامه مدیرعامل جدید سرخپوشان / از گلزنی به استقلال تا مدیریت پرسپولیس

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – علیرضا رحیمی که فوتبالیست حرفه‌ای بوده، مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس تهران شد.

به گزارش ممتاز؛ این مدیر ۶۰ ساله اصفهانی که خود فوتبالیست حرفه ای نیز بوده است، سابقه طولانی در مدیریت ورزش دارد و با سپاهان اصفهان مدیریت در فوتبال لیگ برتر را نیز تجربه کرده است. علیرضا رحیمی متولد ۱۰ اسفند ۱۳۳۳ در اصفهان است و علیرغم سال ها حضور در تهران، همچنان لهجه اصیل اصفهانی اش را حفظ کرده است.
رحیمی یک سپاهانی اصیل محسوب می شود که تمام دوران فوتبالش را در این باشگاه سپری کرده است. او از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۶۴ به مدت ۱۰ سال در این تیم بازی کرد. رحیمی اولین بار در فصل ۵۴ پیراهن سپاهان در لیگ تخت جمشید را بر تن کرد و در مدت حضورش در این تیم ۱۱ گل برای سپاهان به ثمر رساند. نکته جالب اینکه یک کارت قرمز هم در دیدار مقابل ماشین سازی تبریز در فصل ۵۵ برای او ثبت شده است! مهم ترین گل او برای سپاهان در دیدار مقابل تاج در فصل ۵۶ بود که باعث شد تساوی ۳-۳ رقم بخورد. رحیمی در همان فصل در دربی اصفهان نیز یک گل به ذوب آهن زد.
رحیمی پس از بازنشستگی اش مدیرکل ورزش استان اصفهان شد و این سمت را تا سال ۱۳۷۳ بر عهده داشت و با ۱۳ سال، باسابقه ترین مدیر ورزش این استان محسوب می شود. او از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۸ نیز به مدت ۱۷ سال ریاست فدراسیون هندبال ایران را بر عهده داشت. او در اسفندماه ۱۳۸۸ با آنکه به تازگی برای یک دوره چهارساله دیگر به ریاست این فدراسیون انتخاب شده بود، استعفا داد. تیم ملی هندبال در دوره مدیریت وی برای اولین بار در بازی های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه مدال گرفت و به مقام سوم رسید که تا آن زمان مهم ترین افتخار هندبال ایران محسوب می شد.

رحیمی در مردادماه ۱۳۹۰ به مدیریت باشگاه سپاهان انتخاب شد و این سمت را تا شهریور ماه در اختیار داشت. علیرضا رحیمی طی دو سال حضور در سپاهان یک بار قهرمانی لیگ برتر و یک بار نیز قهرمانی جام حذفی را با این تیم به کارنامه مدیریتش افزود.
رحیمی سال قبل و در فصل نقل و انتقالات و حاشیه های مربوط به دهنوی، طی یک مصاحبه او را کلاهبردار نامید و در مورد رویانیان نیز نظر جالبی داده بود : ” ببینید پرسپولیس مال اشخاصی مثل شیرینی و رویانیان نیست. آن ها از جنس این فوتبال نیستند و زود کنار می روند. شما افرادی مثل پروین، خوردبین، زادمهر، دادکان و مایلی کهن را ببینید . اینها پرسپولیسی های واقعی هستند. مگر نمی گویند که پرسپولیس باشگاهی مردم است اما از شما یک سوالی می پرسم، چه کسانی این افراد را به فوتبال آورده ، یک شخص مردمی یا سیاسی؟ در هر صورت باید به باشگاه پرسپولیس و هوادارانش احترام گذاشت”.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.