کارنامه ۹۱ سوره مهر: هر هفته ۳ کتاب جنگی و هر دوماه یک کتاب پژوهشی

۲۶م اسفند ،

به گزارش خبرآنلاین، انتشار یافتنات سازمان تبلیغات اسلامی که شاید پررنگ ترین شاخه فعالیت حوزه هنری در سال ۹۱ محسوب شود در سال جاری با انتشار یافتن ۱۶۷ عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس حدود ۴۰ درصد از آثار خود را به این حوزه از نشر اختصاص داد؛ آثاری که در بین پرفروش ترین آثار سال ۹۱ نیز سهم ۸۰ درصدی را به خود اختصاص می دهد. کتاب های «گوهر» خاطرات خودنوشت مهدی جعفری نسب اشکذری، «دختر شینا»، «خاطرات ایران»، «سهم من از چشمان او»، «ستاره‌های نبرد هوایی»، «آسمان مال من بود» و … از تازهترین تولیدات این بخش بود.

این ناشر در حالی این تعداد کتاب دفاع مقدس را منتشر کرده است که تنها ۱۲ اثر از مجموعه نشر این ناشر به ادبیات انقلاب اسلامی اختصاص یافته و دفتر ادبیات انقلاب ۱۲ عنوان با موضوع خاطرات شخصیت‌های انقلابی و حوزه تاریخ نگاری منتشر کرده؛ «برای تاریخ می‌گویم» خاطرات محسن رفیقدوست، جلد دوم «روزشمار انقلاب اسلامی»، خاطرات سرلشکر رحیم صفوی و … از تازهترین تولیدات این دفتر است.

همچنین این ناشر در سال ۹۱،  ۱۱۶ اثر از تولیدات مرکز‌ آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، ۱۱ اثر با موضوع طنز، ۳ اثر در گروه هنرهای تجسمی و ۸ اثر از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری را منتشر کرده است. ضمن اینکه سهم ادبیات کودک و نوجوان در تولیدات این ناشر در سال جاری تنها ۲۱ اثر بوده و ۳۱ اثر از تولیدات سوره مهر نیز به مرکز آفرینش‌های ادبی استان‌ها اختصاص داشته است.

سازمان سینمایی سوره با ۲ اثر و گروه هنرهای نمایشی با ۶ اثر و حوزه هنری استان تهران با ۱۴ اثر از دیگر بخش‌هایی می باشند که در سال قبل در لیست اثار انتشار یافته این ناشر قرار گرفته اند. سهم پژوهشگاه هنر حوزه هنری نیز، ۶ اثر بوده و ۳۰ اثر نیز توسط سایر بخش‌ها از سوی این ناشر به چاپ رسیده است.

بنابراعلام پایگاه اینترنتی ناشر، انتشار یافتنات سوره مهر در مجموع، فعالیت خود در سال ۹۱ را با انتشار یافتن ۴۲۰ اثر به پایان برده است.

پیش تر در گزارشی فهرست پرفروش ترین آثار این ناشر شناخته شده کشور انتشار یافته بود که نشان از محبوبیت آثار حوزه دفاع مقدس این ناشر داشت آنچنان که کتاب‌های «نورالدین پسر ایران» خاطرات سیدنورالدین عافی نوشته معصومه سپهری، «پایی که جا ماند» خاطرات خودنوشت سیدناصر حسینی پور، «دا» خاطرات سیده زهرا حسینی نوشته سیده اعظم حسینی، «دختر شینا» خاطرات قدم خیر محمدی کنعان نوشته بهناز ضرابی زاده، «من و کتاب» بیانات و سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب با موضوع کتاب و کتابخوانی، سه گانه فاضل نظری («گریه‌های امپراتور»، «آن‌ها» و «اقلیت»)، «رفاقت به سبک تانک» نوشته داوود امیریان، «شنام» خاطرات خودنوشت کیانوش گلزار راغب به ترتیب ۱۰ اثر پرفروش سوره مهر در سال ۹۱ بوده‌اند. به عبارتی از ۱۰ عنوان پرفروش سال ۹۱ این ناشر تنها دو عنوان به حوزه جنگ و خاطرات جنگ مربوط نیست. از سوی دیگر با توجه به شمارگان کتاب های این ناشر که به طور متوسط ۲۵۰۰ نسخه است می توان تخمین زد که کتب انتشار یافته از سوی سوره مهر در سال ۹۱ که بالغ بر ۴۲۰ عنوان اعلام شده، نتوانسته بیش از این عدد و یا نهایت با تجدید چاپ بیشتر از ۵هزار مخاطب پیدا کند. به گزارش این ناشر، کتاب «نورالدین پسر ایران» طی این مدت به چاپ ۵۵، «پایی که جا ماند» به چاپ ۳۵ و «دا» به چاپ ۱۴۹ رسید. کتاب دختر شینا هم که اردیبهشت ماه امسال انتشار یافته بود، طی این مدت توانست به چاپ ششم برسد.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.