کاروان‌های راهیان نور از ۲۵ مهر اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور امروز شنبه در نشست خبری با اشاره به برگزاری اردوی راهیان نور در مناطق عملیاتی کشور اظهار داشت: راهیان نور در مناطق جنوبی اقدامات موثری را انجام دادند اما در مناطق غرب اقدامات قوی نبوده است از این رو امسال کاروان راهیان نور در استان های ایلام و کرمانشاه برگزار می شود.

وی گفت: برای برگزاری این کاروان اقدامات و هماهنگی های خوبی با نیروهای مسلح و دستگاههای دولتی صورت گرفته است .

ادیبی افزود: در کاروان امسال راهیان نور یادمان عملیات مهمی همچون مرصاد و الفجر تدارک دیده شده است.

وی همچنین اعلام کرد: همایش شروع عملیات راهیان نور فردا ساعت ۸ صبح برگزار خواهد شد و بنا داریم از دست اندرکارانی که در کاروان راهیان نور مناطق غرب کشور نقش تاثیرگذاری را ایفا کنند تجلیل به عمل آوریم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور حضور جوانان در کاروان راهیان نور را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: حضور جوانان و نسل جدید در این اردوها مهم است، ضمن آنکه در این اردوها ما از راویانی استفاده خواهیم کرد که به تشریح مناطق عملیاتی خواهند پرداخت. همچنین کتاب ۶ جلدی را برای راویان تهیه و به آنها تحویل می دهیم تا روایت دفاع مقدس را بر اساس اسناد ارائه دهند.

ادیبی افزود: تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا راویان از اسناد و رویدادهای عملیات های دفاع مقدس مغفول نمانند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور همچنین از راه اندازی ساماندهی امداد یاور خبر داد و افزود: در زمان برگزاری این اردوها در استان های ایلام و کرمانشاه ساماندهی امداد یاور را راه اندازی می کنیم تا بر اساس این ساماندهی خدمات خوبی به زائران ارائه شود.

وی افزود: در زمان برگزاری کاروان راهیان نور دعای پرفیض عرفه در ۴ نقطه این دو استان برگزار می شود.  سومار، مهران، قرارگاه امیر المومنین و پادگان ابوذر ۴ نقطه ای هستند که در آنجا دعای پرفیض عرفه قرائت خواهد شد.

ادیبی در ادامه گفت: اطلسی برای شرکت کنندگان در راهیان نور در منطقه غرب کشور تهیه شده و در اختیار زائران قرار می گیرد.

وی همچنین افزود: در آینده بعضی دیگر از مناطق یادمانی نیز به بهره برداری می رسد تا همگان بتوانند از این مناطق ستفاده کنند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در ادامه در پاسخ به این سئوال که چه تعداد به این کاروان اعزام می شوند، افزود: ما نمی توانیم از هم اکنون آمار دقیقی از شرکت کنندگان در راهیان نور ارائه دهیم اما آنچه برای ما مهم است آن است که بتوانیم مناطق غربی کشور را به درستی برای مردم و کسانی که در راهیان نور شرکت می کنند تبیین کنیم .

ادیبی در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سئوال که آیا ستاد مرکزی راهیان نور از حضور اعضای کشورهای دیگر در این کاروان استقبال می کند یا نه، افزود: خوشبختانه مردم کشورهای دیگر نیز آمادگی خود را برای شرکت در اردوی راهیان نور اعلام کردند سال گذشته برخی از زائران از کشورهای دیگر بودند و ما نیز استقبال خود را برای حضور آنها در این کاروان اعلام می کنیم.

وی گفت: همچنین خود ما نیز آماده هستیم که در برنامه‌های کشورهای دیگر شرکت کنیم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در پایان با اعلام اینکه کاروان راهیان نور از بیست و پنجم مهرماه اعزام می شوند، افزود: این اعزام از  ۲۵ مهرماه آغاز و تا  ۱۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت. البته تاکنون اعزام هایی نیز داشته ایم اما اعزام اصلی برای حضور در منطقه غرب کشور از ۲۵ مهرماه آغاز می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.