کاروان “دین، نشاط و زندگی” مبانی دینی را با زبان کودکانه ارائه می دهد

کارشناس مشاور خانواده، کودک و نوجوان گفت: کاروان دین، نشاط و زندگی در نمایشگاه قرآن به ارائه مبانی دینی و اسلامی با استفاده از قالب های متنوع روز و نهادینه سازی فرهنگ دینی در کودک و نوجوان می پردازد.

حجت الاسلام علی اکبر روحانی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کاروان دین نشاط و زندگی با هدف خلاقیت، اجرای برنامه های دینی، قصه گویی، ارائه برنامه های فرهنگی به صورت مسابقه، اجرای برنامه های جنگ شبانه مشاوره کودک و نوجوان و آشنایی جامعه با فعالیتهای این کاروان در نمایشگاه قرآن حضور دارد.

وی افزود: این کاروان هر شب برنامه های فرهنگی، دینی و تبلیغی را با حضور ۱۰ نفر از کارشناسان کودک و نوجوان در محل نمایشگاه عرضه می کند.

وی در خصوص کاروان دین، نشاط و زندگی توضیح داد: این کاروان با هدف ایجاد شور و نشاط، تقویت بنیه اعتقادی و غنی‌سازی اوقات فراغت بر پایه ارزش‌های اخلاقی در روستاها برنامه اجرا می کند.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌ نیروهای کارآمد و متخصص در عرصه تبلیغ کودکان و نوجوانان در این کاروان فرهنگی، افزود: در این طرح اساتید و فضلای حوزه علمیه با عنوان عمو روحانی در این برنامه ها که دارای محتوای دینی هستند، نقش پویا و فعالی را ایفا می کنند.

وی تصریح کرد: محتوای دینی انقلابی مورد نظر عمو روحانی در این کاروان در قالب مسابقات شفاهی، کتبی و دیجیتالی، کار با کاغذ و قیچی، تهیه کاردستی‌های متنوع، شعر، داستان و معما به کودکان و نوجوانان منتقل می شود.

روحانی مقدم با تأکید بر اینکه این طرح مقدمه ای بر طرح تربیت مبلغ متخصص کودک و نوجوان خواهد بود، آشنایی با مباحث اخلاقی و آداب اسلامی، ‌ارائه فهم صحیح شریعت، الگوی عملی از سیره عصمت و طهارت (ع) به کودکان و نوجوانان، جریان سازی فرهنگی در روستاها و جذب حداکثری مخاطب با سلیقه های متنوع در برنامه ها با محوریت روحانیون اعزامی به روستاها را از دیگر اهداف این برنامه برشمرد.

وی یادآور شد: این طرح به عنوان یک برنامه مکمل در اوقات فراغت، ضمن ایجاد خودباوری و درون‌سازی باورهای دینی در کودکان و نوجوانان روستاها، زمینه شکوفایی استعدادهای آنان در عرصه فرهنگی را فراهم می کند.

وی افزود: تفاوت اجرای طرح کاروان دین، نشاط و زندگی با سال های گذشته این است که از مربیان آموزش دیده در طرح تربیت مبلغ متخصص کودک ونوجوان جهت اجرای این طرح استفاده می شود.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.