کارکردن با کارگردان‌های جوان جذابیت دارد

۰۶م آذر ،

گفت گو با مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری˝ یکی می خواد باهات حرف بزنه˝

مدیر فیلمبرداری جوان فیلم آخر منوچهر هادی،از جذابیت کارکردن با کارگردانهای جوان می گوید.

به گزارش هنرآنلاین، مسعود سلامی از جمله فیلمبرداران نسل جوان سینمای ایران است که کارنامه کاری متفاوتی دارد و با فیلمسازانی مثل سامان سالور و پوران درخشنده همکاری داشته است . یکی از ویژگی های حائز اهمیت فیلم ” یکی می خواد باهات حرفه بزنه فیملبرداری متفاوت و موثر سلامی است .

 چگونه در فیلم یکی می خواد باهات حرف بزنه به عنوان فیلمبردار حضور پیدا کردید ؟

 با تهیه کننده فیلم فرشته مهدی زاده سابقه همکاری در فیلم سیزده ۵۹ را داشتم و موقعی که به دفتر ایشان رفتم و فیلم نامه را خواندم متوجه شدم با یک فیلم نامه درست ، خوش ساخت و حرفه ای روبه رو هستم که با فکر و اندیشه نوشته شده است .

 چه بخش های از فیلم نامه برای شما دارای جذابیت بود ؟

 نویسنده توانسته بود شکل گیری اصول ملودرام را به درستی میان سه شخصیت هنگامه ، لیلا و مصطفی به وجود بیاورد و روایت قصه بدون مکث و سکته کار دشوار و سختی است . که هادی به خوبی از عهده اش برآمده بود .

 همکاری شما با هادی موفقعیت آمیز بود که در مجموعه خداحافظ بچه دوباره این همکاری تداوم پیدا کرد؟

 بله ، تجربه خوبی بود و موقعی که هادی در اواخر سال قبل با من تماس گرفت و گفت قصد ساخت مجموعه مناسبتی برای ماه مبارک رمضان دارد این همکاری را قبول کردم و تجربه خوبی از اولین حضور تلویزیونیم به دست آوردم و مجموعه جزو کارهای پر مخاطب ماه رمضان بود .

 آیا کار کردن با فیلم سازان جوان مثل هادی و سالور برایتان جذابیت دارد ؟

 این جنس کارگردنها به لحاظ سن و سالی به من نزدیک تر می باشند و راحت تر حرف و خواسته های یکدیگر را متوجه می شویم . البته همکاری خوبی با کارگردانهای باتجربه ای مثل پوران درخشنده و محمد علی سجادی داشته ام .

 فضای فیلمبرداری یکی می خواد باهات حرف بزنه چه ویژگی های داشت ؟

 مهم ترین ویژگیش این بود که به من فیلمبردار این اجازه را می داد که ازفضای شهری و فیلمبرداری تکراری در محیطهای شهری تا حد بسیاری دور شوم و بخش عمده ای از فیلم در طبیعت زیبای شمال کشور و شهر کرمان انجام شد که برایم فوق العاده جذاب و لذت بخش بود .

 طراحی برای نور پردازی و فیلمبرداری چگونه انجام شد ؟

 بیست دقیقه اول فیلم تا قبل مرگ یاسمن از رنگ و نور گرم و شارپ استفاده کردیم . اما بتدریج بعد از مرگ یاسمن رنگها و نورپردازی به سمت نورهای سرد و تخت رفت تا با فضای فیلم همخوان باشد .

 شیوه فیملبرداری دوربین روی دست پیشنهاد کارگردان بود ؟

 منوچهر هادی روی این قضیه تاکید داشت و کل فیملبرداری با دوربین روی دست انجام شد . برای اینکه مخاطب حین دیدن فیلم با لغزش هایی حرکت دوربین روی دست حین فیلمبرداری مواجه نشود. با طراحی وسیله ای این لغزش های دوربین را از بین بردم . به حدی که بسیار از مخاطبان نمی دانند کل فیلم دوربین روی دست انجام شده است .

 صحنه تصادف را چگونه فیلمبرداری کردید ؟

 منوچهر هادی در یکی از تله فیلم هایش از صحنه تصادف استفاده کرده بود و بر اساس این صحنه معماری سکانس تصادف در فیلم را طراحی کردیم . که میزانسی ساده داشت و با یک دوربین با دو برداشت فیلمبرداری شد .

 از حاصل کار در این فیلم راضی میباشید؟

جزو فیلم هایی است که آن را دوست دارم و در حین فیلمبرداری از کار لذت بردم .

 حرف پایانی ؟

 این روزها علاوه بر فیلم یکی می خواد باهات حرف زنه ، فیلم میگرن به کارگردانی مانلی شجاعی فر را در حال اکران دارم . فیملی زیبا ، ساده و جمع وجور با روایتی متفاوت از زندگی آدمهای طبقه متوسط شهری که متاسفانه اکرانی غریبانه در میان ۱۶ فیلم در حال اکران دارد و آنچنان که شایسته اش بود دیده نشد .
 

پایان پیام/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.