کارکنان VOA هم به مرخصی اجباری رفتند

در پی تعطیلی سازمان‌ها و مراکز دولتی در آمریکا، بعضی از کارمندان تلویزیون «صدای آمریکا» که منابع مالی آن مستقیما توسط کاخ سفید تامین می‌شود نیز به ناچار به مرخصی رفته‌اند.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، در پی تعطیلی سازمان‌ها و مراکز دولتی در آمریکا، بعضی از کارمندان تلویزیون «صدای آمریکا» که منابع مالی آن مستقیما توسط کاخ سفید تامین می‌شود نیز به ناچار به مرخصی رفته‌اند. در این رابطه «حمیده آرمیده» و «سارا دهقان» خبر داده‌اند که تا اعلام بازگشایی دولت، برنامه‌ای در صدای آمریکا نخواهند داشت و تا آن موقع به اجبار به مرخصی خواهند رفت!

مرخصی اجباری بعضی از کارمندان صدای آمریکا در حالی است که پایگاه اینترنتی رسمی «صدای آمریکا» اعلام کرده است که این رسانه علی‌رغم تعطیلی دولت آمریکا همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد! ادامه فعالیت تلویزیون صدای آمریکا در حالی است که بر پایه نتایج یک نظرسنجی که در خصوص بعضی از رسانه‌های پارسی‌زبان برون‌مرز صورت گرفته، بخش فارسی صدای آمریکا وابسته به دولت ایالات متحده آمریکا با بودجه سالیانه ۲۳ میلیون دلار تنها کمتر از پنج درصد مخاطب را جذب کرده است، همچنین نتایج نظرسنجی دیگری که از سوی موسسه «اینترمدیا» وابسته به شورای سیاست‌گذاری رسانه‌های دولتی آمریکا (بی.بی.جی/BBG) در سال ۲۰۱۱ انجام گرفته حکایت از کاهش مخاطبان این رسانه دارد؛ در هر دو نظرسنجی، بینندگان بخش فارسی صدای آمریکا حدود پنج درصد اعلام شده است.

رادیو فردا وابسته به دولت ایالات متحده آمریکا نیز با بودجه ۱۲ میلیون دلاری، تنها یک دهم درصد مخاطبان را به خود اختصاص داده است (یعنی از تعداد کارکنان آن رسانه نیز کمتر). آمارها نشان می‌دهد که این رسانه نیز در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد.

بخش‌های بزرگی از زیرمجموعه دولت فدرال از روز سه‌شنبه قبل تعطیل شده‌اند. لیست‌های بلندبالایی از مراکز و نهادهای تعطیل ارائه شده است.

تحقیقات و ارائه مشاوره در مراکز درمانی، ارائه وام‌های مسکن، بخش ارائه خدمات مهاجرت، رسیدگی به تعداد بسیاری از پرونده‌های قضایی، صدها موزه و پارک ملی، مراکز نظارتی، نهادهای نظارت مالی، ارائه خدمات صدور ویزا و گذرنامه و مراکز خدمات بازنشستگی تنها بعضی از مواردی است که از روز سه‌شنبه کاملا یا بخشی از آن، متوقف می‌شود./قدس آنلاین
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.