کارگاه ˝۸ خوانش از آنتیگونه˝ در خانه هنرمندان/ نمایشنامه‌خوانی ˝رنجنامه ترنم بانو˝ در باغ موزه قصر

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

چهار خبر کوتاه از تئاتر؛

برگزاری کارگاه ˝۸ خوانش از آنتیگونه˝ در خانه هنرمندان ایران، خوانش نمایشنامه ˝رنجنامه ترنم بانو˝ در باغ موزه قصر، میزبانی کارگاه نمایش از ˝پوتین‌ها˝ و استقبال دانشجویان از نمایش ˝رضا˝ از جمله خبرهای رسیده از تئاتر هستند.

به گزارش هنرآنلاین؛ کارگاه “۸ خوانش از آنتیگونه” با تدریس ارسلان ریحان‌زاده از دوشنبه ۱۵ اردیبهشت در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

ارسلان ریحان‌زاده دربارهٔ این کارگاه گفت: در این سلسله درس‌گفتارها قرار بر آن است با تمرکز بر یکی از مهم‌ترین تراژدی‌های همه ادوار تاریخ، یعنی تراژدی آنتیگونه، نوشته‌ی سوفوکل، به خوانش‌های نظری درخشانی که تاکنون گفتارهای فلسفی و روانکاوی از این تراژدی به دست داده‌ اند بپردازیم و پیوند فلسفه و روانکاوی با تراژدی را مورد تأمل قرار دهیم. بدون هیچ ادعایی سعی بر آن بوده است که مهم‌ترین خوانش‌هایی که تاکنون از این تراژدی صورت پذیرفته هم چون خوانش هگل، هایدگر، لاکان، جودیت باتلر، آلنکا زوپانچیچ، ژیژک، جوآن کوپژک را محوریت قرار دهیم.

علاقه‌مندان برای ثبت نام در این کارگاه می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت با شماره تلفن ۸۸۳۱۰۴۶۳ تماس حاصل نمایند.

خوانش نمایشنامه ”رنجنامه ترنم بانو” در باغ موزه قصر

نمایشنامه “رنجنامه ترنم بانو”به نویسندگی و کارگردانی بهاره مشیری، روز ۱۳ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۹ در باغ موزه قصر خوانده می‌شود.

این نمایشنامه روایتگر داستان دختری است که با سردرگمی رو به رو است و آشنایی با سرگذشت یکی از اجدادش به نام ماه چهره، سبب تحولش می‌شود.
هایده حائری، خسرو احمدی، بهاره مشیری، افشین اخلاقی، نسیم بهادری، نیوشا مهدوی، معصومه احمدزاده، سامان مظلومی و بهناز جعفری نقش خوانان این نمایش اند. همچنین رابعه افتخاری (نوازنده)، آیدا مرادیان (دستیار کارگردان) و حنیف پرنده (طراح بروشور) به عنوان عوامل اجرایی مشیری را در اجرای این اثر همراهی می‌کنند.

میزبانی کارگاه نمایش از “پوتین‌ها”

نمایش “پوتین‌ها” نوشته و کارگردانی کاوه مهدوی در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

“پوتین‌ها” که سه داستان را به شکل موازی روایت می‌کند، بیانگر ماجرای مردی است که پوتین هایش را در اولین روز حضورش در جبهه گم می‌کند.

نرگس امینی، علیرضا مهران، فرامرز قلیچ خانی، معصومه شیخ زاده، مریم جعفری، حسین شفیعی، حمید شیرزاد و شهره مکری در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین مجید طالقانی نیا (برنامه ریز)، عرفان پورمحمدی (مدیر صحنه)، حسین رحیمی (دستیار صحنه)، سعید فارغ (گریم) و سجاد کیانی (آهنگساز و نوازنده) مهدوی را در اجرای اثر همراهی می‌کنند.

نمایش “پوتین‌ها” از ۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه هر روز ساعت ۱۷ در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

استقبال دانشجویان “رضا” را غافلگیر کرد

نمایش “رضا” کاری از جابر رمضانی در اجراهای هفته جاری با استقبال تماشاگران به خصوص دانشجویان و هنرمندان و اساتید دانشگاه مواجه شد. این نمایش حاصل کارگاه‌های آموزشی است که این هنرمند جوان در استان قم با تعدادی از هنرجویان برگزار کرد.
در این اثر مائده اسدالهی و کمال کلانتر به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش “رضا” به مدت دو هفته هر روز ساعت ۱۷/۳۰ در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.