کارگاه آموزشی مخاطرات دریایی در سواحل سیستان و بلوچستان آغاز شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این کارگاه آموزشی با مشارکت جمعیت هلال احمر، مدیریت بحران استانداری و سازمان ملی اقیانوس شناسی کشور در تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در سخنانی از برگزاری این گونه کارگاههای آموزشی در جهت افزایش سطح آگاهی عمومی اظهار خرسندی کرد و گفت: بالا بردن سطح آگاهی عمومی راهکاری موثر برای جلوگیری از تلفات انسانی و خسارات مالی و تسکین آلام بشری است.

دکترˈمحمود مظفرˈ حضور موثر امدادگران و نجاتگران در حوادث و لزوم آمادگی همگان به منظور مقابله با بحران ناشی از مخاطرات دریایی را از کارهای مهمی دانست که باید به آن پرداخته شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز با تشریح مسائل استان هدف از برگزاری این کارگاه را استفاده از دانش و اندوخته ها و پژوهش های اساتید در زمینه مخاطرات دریایی عنوان کرد.

ˈرضا اربابیˈ در این همایش از تجربیات و دانش اساتید برجست از جمله دکتر ˈچگیلیˈ ریاست موسسه اقیانوس شناسی و چندین استاد دیگر از این موسسه، دکترˈ حمید علیزادهˈ ، مهندس ˈراست گفتارˈ و دکتر ˈمرادیˈ بای ارائه آموزشهای لام در زمینه های بررسی مخاطرات دریایی و سنجش از راه دور در پیش بینی مخاطرات، استفاده شده است.

به گزارش ایرنا، در این کارگاه آموزشی ˈقدمیˈ معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران، مدیر کل روابط و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، مشاور رییس جمعیت هلال احمر در امور جوانان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر و مدیر کل مدیریت بحران استان، فرماندار کنارک، مسوولان و روسای ادارات، بخشداران، دهیاران و کارشناسان ادارات کنارک حضور داشتند.

پس از برگزاری این کارگاه مانور ترکیبی زلزله در گسل مکران در محوطه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد. ک/۲

۶۵۳

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.