کارگاه بداهه نوازی در موسیقی دستگاهی ایران

جام جم آنلاین: کارگاه عملی نگاهی نو به بداهه نوازی در موسیقی دستگاهی ایران با حضور موسیقی دان و هنرمند ارزنده «طینوش بهرامی» ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ساعت ۱۴ تا ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۳ و فرهنگسرای ارسباران، بخش اول این کارگاه، یک کارگاه عملی است که در آن پرده شناسی موسیقی ایرانی و تکنیک های بداهه نوازی به صورت یک مبحث عملی که مجموعه این تمرین ها به هنرجویان برای درک ارتباط دستگاه ها و مایه های موسیقی ایرانی و تعمیم آنها به ساز «تار»کمک می کند.

در بخش دوم این کارگاه با بکارگیری دانسته های بخش اول و فراگیری مجموعه تکنیک های طبقه بندی شده مورد لزوم جهت بداهه نوازی به همراه روش های تولید صدا، جمله سازی و سبک شناسی، هنرجویان با بداهه نوازی به شیوه ای متفاوت آشنا می شوند.

بهرامی، نوازندگی تار و ردیف موسیقی ایرانی را نزد حبیب الله صالحی، رضا وهدانی، هوشنگ ظریف، حسین علیزاده و مجیدکیانی فراگرفته و ردیف موسیقی ایرانی و بداهه نوازی از آموزش های دکتر داریوش صفوت، بهره برده است.

وی دارای سابقه تدریس در هنرستان موسیقی، دانشگاه سوره و همکاری با مدرسه شرق شناسی دانشگاه لندن است.

علاقه مندان برای ثبت نام ویاکسب اطلاعات بیشتر می توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، خیابان جلفا،خیابان ارسباران مراجعه نموده و یا با تلفن های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.