کارگاه مجسمه‌ساز ایتالیایی در تهران آغاز به کار کرد

هنر > تجسمی
لوکا مارووینو مجسمه‌ساز ایتالیایی اولین کارگاه آموزشی مجسمه‌سازی با سنگ را با حضور ۱۶ هنرمند مجسمه‌ساز ایرانی آغاز کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، صبح روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه اولین جلسه کارگاه آموزشی مجسمه‌سازی با سنگ لوکا مارووینو مجسمه‌ساز ایتالیایی با هدف آشنایی هرچه بیشتر هنرمندان ایرانی در مجسمه‌سازی با سنگ، در کارخانه «سبا سنگ» برگزار شد.

در این کارگاه ۱۶ هنرمند مجسمه‌ساز با تجربیات لوکا مارووینو در این زمینه آشنا شدند.

این کارگاه با توجه به نبود مراکز آموزش آکادمیک و همچنین نبود کارگاه‌های تخصصی مجسمه‌سازی با سنگ، توسط آموزشگاه هنرهای تجسمی (گالری آریا) با هدف آشنایی هرچه بیشتر مجسمه‌سازان با متریال سنگ برپا شده است.

این کارگاه در ۱۲ روز و ۱۰۰ ساعت آموزشی در کارخانه «سبا سنگ» دایر خواهد بود و در پایان دوره به انتخاب لوکا مارووینو و بهروز دارش به دو هنرمند برگزیده لوح تقدیر و سکه بهار آزادی اهدا می‌شود.

لوکا مارووینو هنرمند ستایش شده جهانی، برنده سه جایزه در سمپوزیوم‌های کره جنوبی، فرانسه و تهران است.

او همچنین در کشورهای لهستان، آلمان، انگلستان و فرانسه دارای نمایشگاه انفرادی مجسمه بوده و اینک استاد دانشگاه هنرهای زیبای کارارا و مدرس تخصصی مجسمه‌سازی با سنگ است.

اهمیت برپایی این کارگاه تخضصص در این است که تجربه مجسمه سازی با سنگ، موانع بسیاری را بر سر راه هنرمند قرار می‌دهد.

دستیابی به قله‌های سنگی مورد نظر هنرمند، دشواری حمل و نقل، تقبل هزینه‌های گزاف، برخورداری از فضای کارگاهی مناسب و تجهیزات لازم از جمله این موانع هستند.

اینک با برپایی این کارگاه مبتکرانه از سوی گالری آریا در فضای آزاد کارخانه سبا سنگ این امیدواری بیشتر می‌شود تا در کنار متریال‌هایی چون برنز، آهن، خمیر کاغذ و … سنگ که تکنیکی بسیار رواج یافته در مجسمه سازی دنیاست به تجربه مجسمه سازان جوان ایرانی نیز در آید و با همکاری نهادهایی نظیر سازمان زیباسازی شهرداری تهران زمینه‌های استفاده از مجسمه‌های سنگی در مبلمان شهری فراهم شود.


RSS
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.