کارگاه “منظومه های فرا خورشیدی ” برگزار شد

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

کارگاه “منظومه های فرا خورشیدی” به همت انجمن علمی فیزیک واحد علوم و تحقیقات در مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما این واحد دانشگاهی برگزارشد.

به گزارش تفسیری گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، پروفسور فرلت استقبال دانشجویان ایرانی را از رشته های علوم پایه بسیار مطلوب و ارزشمند خواند و گفت: در کشورهای اروپایی به خصوص فرانسه دانشجویان به رشته های دیگری غیر از علوم پایه علاقه نشان می دهند واین که در ایران حاوی علاقه مندان بسیاری است ، سبب خوشحالی و دلگرمی است.

وی انجمن علمی فیزیک مرکز تحقیقات فیزیک پلاسمای واحد علوم و تحقیقات را به عنوان یک نهاد دانشجویی فعال علمی دانست و از همکاری این انجمن با بخش خاورمیانه ای سازمان وقت سنجی اختفاهای نجومی ابراز رضایتمندی نمود .  

سردبیر ژورنال علمی انجمن نجوم فرانسه ، به توضیحاتی پیرامون انواع روش های کشف سیارات فراخورشیدی، بررسی تحولات مداری سیارات فراخورشیدی، جداکردن سیارات مشکوک به وجود حیات و معرفی مراکز تحقیقاتی بررسی منظومه های فراخورشیدی پرداخت و افزود: منظور از منظومه های فراخورشیدی منظومه های مانند منظومه شمسی می باشند که در این منظومه ها سیاراتی به دور ستاره ای مانند خورشید می چرخند .

وی با بیان این مطلب که با شناخت منظومه های دیگر ، می توان شناخت بهتری از منظومه خودمان به دست آوریم ، ادامه داد: سعی ما بر این است تا پاسخ قطعی برای این سوال که ، آیا کره زمین تنها سیاره ای است که حیات در آن جریان دارد؟ ارائه کنیم .

عضو موسسه اختر فیزیک سی ان آر اس اروپا با اشاره به اینکه دو نوع از سیارات پیرامون خورشید در حال گردش می باشند افزود: تعدادی از این سیارات از جنس خاک بوده و شامل چهار سیاره نزدیکتر به خورشید می باشند . تعداد

دیگری از این سیارات ، گازی شکل بوده و با فاصله بیشتری نسبت به خورشید در حال گردش می باشند و طبق قانون سوم “کپلر” هرچه سیاره به خورشید نزدیک تر باشد، سرعت گردش آن بالاتر است.

پرفسور روجر خاطر نشان نمود: برای جستجوی ستاره ها و سیارات منظومه های فرا خورشیدی روشهای مختلفی مورد استفاده قرار می کیرد  که از جمله آن می توان به روشهای عکس برداری، گریز از مرکز، وقت سنجی، سرعت سنجی(طیف نگاری) ، اختفاء و گذر و …  اشاره نمود.

بر اساس این گزارش تفسیری در این سمینار یادبود سه گانه میان آتیلا پرو ریاست بخش خاورمیانه ای سازمان جهانی وقت سنجی اختفاهای نجومی ، انجمن علمی فیزیک واحد علوم و تحقیقات تهران و  پروفسور فرلت امضا شد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.