کارگاه موسیقی برای تئاتر برگزار می‌شود

۰۱ تیرماه ۱۳،

کارگاه موسیقی برای تئاتر با حضور بامداد افشار و کارگاه نور در تئاتر زیر نظر رضا حیدری از اواخر تیرماه در مدرسه تئاتر سه نقطه برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، این مدرسه در نظر دارد به منظور تکمیل فرآیند آموزش تئاتر، سلسله کارگاه های مکملی را در تابستان آغاز کند. در همین راستا این دو کارگاه با هدف آموزش و پرورش نیروهای متخصص در زمینه تئاتر و سینما به منظور فراهم کردن امکان فعالیت عملی در محیط تئاتر و سینما، برای هنرجویان مستعد برگزار می گردد.

بامداد افشار در خصوص اهداف برگزاری کارگاه موسیقی برای تئاتر گفت: این کارگاه قرار است امکان لازم را برای عوامل تئاتر از جمله کارگردانان، بازیگران و علاقه مندان به حوزه موسیقی تئاتر فراهم کند تا علاوه بر آشنایی با مباحث پایه و تخصصی موسیقی تئاتر، امکان پرورش نیروی متخصص در زمینه طراحی صدا و آهنگسازی برای تئاتر را به وجود آورد.

لازم به یادآوری است؛ این کارگاه در سه ترم برگزار می گردد و در ترم یک با تاریخچه موسیقی دراماتیک ایران و جهان، طراحی صدا، آشنایی با سازها وکاربرد آن ها در تئاتر، در ترم دو به آشنایی با ریتم، زبان و اصطلاحات موسیقی دراماتیک، سولفژ و تربیت شنوایی و در ترم سوم نیز به آشنایی با نرم افزارهای موسیقی و استفاده از موسیقی انتخابی، تفاوت صدا و موسیقی (خلاقیت در تولید صدا) و مهندسی صدا (آشنایی با تکنولوژی صدا) می پردازد.

گفتنی است؛ “بامداد افشار” آهنگساز نمایش های “مکبث”، “عجایب المخلوقات” و “ویتسک” به کارگردانی رضا ثروتی و نمایش های “راهزنان” و “خدای کشتار” به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی و … است و در حال حاضر آهنگسازی نمایش “باغبان مرگ” به کارگردانی آروند دشت آرای را بر عهده دارد. وی همچنین در جشنواره ملی جوان برتر به عنوان نخبه طراحی موسیقی و آهنگسازی برای تئاتر شناخته شده است.

رضا حیدری، نور را به عنوان عاملی تاثیر گذار و دارای ابعاد خلاقانه دانست و افزود: طراحی نور می تواند امکانی تازه در اختیار یک اثر نمایشی قرار دهد.

کارگاه نور در سه ترم برگزار می گردد و شامل مباحثی چون: آشنایی با نورپردازی، ساختمان انواع پروژکتورها و دستگاه های نورپردازی و طراحی نور در ترم اول است و در ترم دوم ضمن تکمیل مباحث ترم اول، تنظیم و اجرای نور در سالن های نمایشی و رنگ در نورپردازی آموزش داده می گردد. ترم سوم این کارگاه نیز ضمن تکمیل مراحل پیشرفته مباحث مطرح شده در دو ترم اول به مضامینی نظیر مهندسی نور، آشنایی با نور و نورپردازی غیر تئاتری (نور دیجیتال) می پردازد. در پایان هنرجویان انجام پروژه اجرایی طراحی نور در یک تئاتر را تجربه خواهند کرد.

لازم به یادآوری است؛ رضا حیدری مبتکر پروژکتور “ناهیرا” (کوچکترین پروژکتور پروفایل “برش نور”) در جهان است. وی همچنین طراحی نور نمایش های متعددی از جمله: “ترن” به کارگردانی نیما دهقان، “درخشش در ساعت مقرر” به کارگردانی حمیدرضا نعیمی، “ارخش” به کارگردانی مسعود دلخواه و… را بر عهده داشته است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به نشانی: میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده پلاک ۱۰ و ۱۲ تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه مراجعه یا با شماره های ۸۸۹۵۲۴۴۰-۸۸۹۰۲۳۹۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.