کارگردان «رستگاری در شاوشنک» رئیس داوران جشنواره زوریخ شد

به گزارش خبرآنلاین، دارابونت ۵۳ ساله که در فرانسه به دنیا آمده، در ۱۹۹۵ برای فیلم «رستگاری در شاوشنک» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد و سال ۲۰۰۰ نیز برای «مسیر سبز» نامزد جوایز اسکار بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی بود.
 

او همچنین مدیر تولید سریال «مردگان متحرک» تولید شبکه ای‌ام‌سی است و در مقام کارگردان فیلم‌های سینمایی «مجستیک» و «مه» را هم در کارنامه دارد.
 

همکاران دارابونت در بخش بین‌الملل این دوره جشنواره زوریخ عبارتند از دبورا آکیلا مسئول انتخاب بازیگر که از کارهای او می‌توان به فیلم «هفته من با مریلین» و سریال «دکستر» اشاره کرد، مایکل شامبرگ مدیر تولید فیلم «داستان عامه‌پسند»، دانیل اسپینوزا کارگردان سوئدی و سازنده فیلم «خانه امن»، کارلوس لیل بازیگر سوییسی و پی‌یترو اسکالیا تدوینگر برنده اسکار که در کارنامه‌اش فیلم‌های «سقوط بلک هاوک»، «جی‌اف‌کی»، «ویل هانتینگ خوب» و «گلادیاتور» دیده می‌شود.

برگزارکنندگان جشنواره زوریخ همچنین اسامی داوران بخش فیلم‌های آلمانی‌زبان را اعلام کردند که ریاست آن با هربرت گرونمیر خواننده و بازیگر آلمانی است. جسیکا یو کارگردان اپیزودهایی از سریال «آناتومی گری» رئیس داوران بخش مستند بین‌الملل جشنواره زوریخ ۲۰۱۲ است و گابریل کرانتسل‌بیندر تهیه‌کننده اتریشی هم ریاست داوران بخش فیلم‌های مستند آلمانی‌زبان را به عهده دارد.
 

داوران این چهار بخش برندگان جوایز چشم طلایی را انتخاب می‌کنند.
 

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ ۲۰ تا ۳۰ سپتامبر (۳۰ شهریور تا ۹ مهر) در سوییس برگزار می‌شود.

«وحشی‌ها» به کارگردانی الیور استون فیلم افتتاحیه این دوره جشنواره زوریخ است و جان تراولتا یکی از بازیگران این فیلم جایزه چشم طلایی یک عمر دستاورد جشنواره را دریافت خواهد کرد.
 
برگزارکنندگان جشنواره زوریخ همچنین در این دوره جشنواره با اعطاء جایزه چشم طلایی یک عمر دستاورد از جری واینتروب تهیه‌کننده پیشکسوت که فیلم‌هایی مانند «یازده یار اوشن» و مجموعه سینمایی «کاراته کید» را در کارنامه دارد، تقدیر خواهند کرد.
 

هالیوود ریپورتر / ۲۰ اوت / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.