کارگردان فیلم موهن به پیامبر در کالیفرنیا به زندان افتاد / این اصلا یک نام مستعار بوده است + موارد اتهام و طرحی از چهره کارگردان که تا به امروز پوشیده بوده

کافه سینما- نقولا باسیلی نقولا، کارگردان فیلم موهن به پیامبر اسلام پس از برگزاری جلسه دادگاه به زندان افتاد.

به گزارش کافه سینما به نقل از خبرآنلاین، نقولا باسیلی نقولا پنجشنبه به دلیل نقض قوانین دوران آزمایش صلاحیت بازداشت شد. او به دلیل جعل چک در سال ۲۰۱۰ تحت مراقبت بوده است. نام اصلی او مارک باسیلی یوسف است.

ماجرای نقولا باسیلی نقولا و فیلم موهن «معصومیت مسلمانان» تنها دو هفته است که رسانه‌ای شده و حالا با دستیگری مردی که گفته می‌شود کارگردان این فیلم بوده ماجرا ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است. این درحالی است که پلیس آمریکا دلیل بازداشت نقولا را ساخت فیلم موهن اعلام نکرده است.

سوزان سیگل قاضی ارشد کالیفرنیا دستور داده است نقولا باسیلی دستگیر شود و کسی هم نمی‌تواند به قید ضمانت او را آزاد کند تا در دادگاهی، نقض قانون توسط او بررسی شود. قاضی به احتمال اینکه نقولا از سال ۲۰۱۰ مرتکب جرم شده و احتمال داشته از کشور فرار کند، او را بازداشت کرده است.

قاضی گفته است نقولا باسیلی نقولا از سال ۲۰۱۰ تا کنون هشت مورد نقض قانون از جمله استفاده از نام مستعار و دروغ گفتن به مسئولان پرونده‌اش داشته است. احتمالا او متهم به جرایم جدید هم بشود و دو سال به زندان بیفتد.

پس از محکوم شدن در سال ۲۰۱۰، نقولا باسیلی به ۲۱ ماه زندان محکوم شد و تا پنج سال حق استفاده از اینترنت مگر با اجازه مسئولان پرونده‌اش را نداشت. او همچنین نباید از اسم مستعار استفاده می‌کرد اما در این دو سال او با سه نام مختلف فعالیت کرده است.

او فیلم موهن را یک سال پیش با نام سام باسیل ساخت. او پس از اعتراض مسلمانان به فیلم با همین نام با آسوشیتدپرس مصاحبه کرد و گفت خودش کارگردان فیلم است. یک روز بعد فاش شد که هیچ سام باسیلی وجود ندارد و کارگردان فیلم همان نقولا باسیلی نقولاست.

یکی از جرم‌های جدید او دروغ گفتن به مسئولان پرونده‌اش درمورد فیلم است. او ادعا کرده بود تنها نویسنده فیلمنامه بوده و سام باسیل نام مستعار او نیست. او پیش از پنهان شدن در مصاحبه‌ای گفته بود ارتباطش با فیلم تنها در حد گروه تدارکات بوده است.

نقولا باسیلی نقولا مسیحی است و اهل مصر. او پس از اعتراض مسلمانان به کلیپ پخش شده از فیلم، خود را پنهان کرد، محل زندگی او در لس آنجلس است. او دو هفته بعد درحالی که چهره‌اش را پوشانده بودند توسط پلیس دستگیر شد. برای اولین بار چهره او روز پنجشنبه در دادگاه دیده شد. خبرنگاران اجازه حضور در دادگاه را نداشتند و از طریق یک تلویزیون در اتاق بغل دادگاه جریان را مشاهده کردند. تنها چند طراحی از چهره نقولا در دادگاه منتشر شده است.

وکیل نقولا سعی کرد با وثیقه ۱۰ هزار دلاری او را آزاد کند اما قاضی با این امر مخالفت کرد. زمان برگزاری دادگاه بعدی او مشخص نیست و نقولا فعلا در زندان به سر می‌برد.

و این طرحی است که از حضور کارگردان فیلم موهن در دادگاه کشیده شده است.

آسوشیتدپرس / ۲۸ سپتامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

Tags:


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.