کارگردان معروف به اتهام داشتن هفت فرزند بازجویی می‌شود

۱۹اردیبهشت،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه مردم چین وابسته به حزب کمونیست این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد بنا بر گزارش‌ها، ژانگ ییمو حداقل هفت فرزند دارد و در صورت تایید این موضوع، او به جرم تخطی از قانون تنظیم خانواده به پرداخت ۱۶۰ میلیون یوان (۲۶٫۰۵ میلیون دلار) محکوم خواهد شد.
 

در گزارش روزنامه مردم چین به نقل از یک مقام رسمی در کمیسیون تنظیم جمعیت و خانواده شهر ووشی آمده است: «بر مبنای سیاست‌ها و قوانین فعلی، تحقیقات درمورد این موضوع در حال انجام است.»
 

در این گزارش همچنین اشاره شده مشخص نیست فرزندان ییمو کجا به دنیا آمده‌اند. 
 

ییمو ۶۱ ساله که زمانی از او به عنوان پسر بد سینمای چین یاد می‌شد و گاهی اوقات فیلم‌هایش با وجود محبوبیت در سطح بین‌المللی اجازه نمایش در این کشور نداشتند، از چند سال پیش یکی از چهره‌های محبوب حزب کمونیست بوده است.
 

او سال ۲۰۰۸ طراحی مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک پکن و مراسم شصتمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین را به عهده داشت.
 

قانون تک‌فرزندی در چین اواخر دهه ۱۹۷۰ برای کنترل جمعیت این کشور تنظیم شد. سال‌هاست گروه‌های حقوق بشر و گروه‌های مذهبی با این قانون مخالفت می‌کنند و اکنون بسیار از کارشناسان نیز آن را قدیمی و برای اقتصاد چین مضر می‌دانند. 
 

این قانون سی ساله است و اکنون موارد استثنایی بسیاری برای عمل نکردن به آن پیش‌بینی شده است. با این حال همچنان درمورد ۶۳ درصد از جمعیت چین اعمال می‌شود.

ژانگ ییمو در سال ۱۹۸۸ با فیلم «ذرت سرخ» برنده جایزه خرس طلای جشنواره برلین شد و اولین آسیایی بود که این جایزه را دریافت کرد. او همچنین در ۲۰۰۰ برای فیلم «راه خانه» برنده جایزه بزرگ داوران جشنواره برلین همین طور جایزه کلیسای جهانی شد و در ۲۰۰۳ در برلیناله با فیلم «قهرمان» جایزه آلفرد بائر را برد.

ییمو در ۱۹۹۴ برای فیلم «زیستن» جایزه بزرگ داوران جشنواره کن همین طور جایزه کلیسای جهانی را از آن خود کرد و در ۱۹۹۵ برای فیلم «مثلث شانگهای» جایزه بزرگ تکنیکی این جایزه را گرفت.

او برای «داستان کیو جو» (۱۹۹۲) و «نه یکی کمتر» (۱۹۹۹) دو بار شیر طلایی جشنواره ونیز را دریافت کرده و برای «فانوس سرخ را بلند کن» (۱۹۹۱) شیر نقره‌ای این جشنواره را برده است. 

«خانه خنجرهای پران»و «نفرین گل طلایی» از دیگر آثار اوست. ییمو آخرین بار فیلم «گل‌های جنگ» با بازی کریستین بیل بازیگر هالیوود را روی پرده سینما داشت.
 

رویترز / ۹ مه / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.