کارگروه مشترک کمیسیون برنامه و معاونان وزارت نیرو تشکیل می‌شود

۱۵م آذر ،

MON_4431-2.jpg

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه عصر امروز خود با وزیر نیرو و معاونانش، مقرر کردند کارگروه مشترکی متشکل از اعضای کمیسیون برنامه و معاونان وزارت نیرو جهت بررسی پیشنهادها و تصمیم‌گیری در بخش سرمایه‌گذاری مربوط به اقتصاد تشکیل شود.

غلامرضا کاتب – سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه – در همین رابطه به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: در این جلسه مسئولان وزارت نیرو عنوان کردند که بر اساس قانون برنامه و اصل ۴۴، ۱۹۰ بنگاه تحت پوشش دارند که از این تعداد ۹۱ مورد قابل واگذاری بوده و در حال حاضر نیز ۲۹ بنگاه در حال واگذاری است.

وی با بیان اینکه “در این جلسه در مورد اعتبارات عمرانی و مسائل و مشکلات آب و فاضلاب شهری و روستایی نیز گزارش‌هایی ارائه شد”، افزود: مسئولان مربوطه در این جلسه عنوان کردند که پس از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها در زمینه برق مصرفی در بخش خانگی و عمومی به ترتیب ۱۰ و ۱۲ درصد کاهش به عمل آمده و در مقابل در بخش کشاورزی و صنعت نیز به ترتیب ۱۵ و ۵ درصد افزایش رخ داده است و به طور میانگین ۱/۷ درصد کاهش برق بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها در کشور وجود داشته است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه “مسئولان حاضر در کمیسیون پیشنهاداتی در مورد بودجه سنوات آینده مطرح کردند”، گفت: همچنین اعضای کمیسیون مطرح کردند که در مورد شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی ادغام انجام شود که سبب کاهش هزینه‌ها خواهد شد که این امر با مشارکت بخش خصوصی می‌تواند سرعت بیشتری داشته باشد.

کاتب در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت مقرر شد کارگروه مشترکی متشکل از اعضای کمیسیون برنامه و معاونان وزارت نیرو تشکیل شود که به بخش سرمایه‌گذاری در زمینه اقتصاد کمک بسزایی خواهد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.