کارگزاران نظام باید مبنای عدالت و انصاف را بر جامعه حاکم کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین با تسلیت شهادت مولی الموحدین حضرت علی ابن ابیطالب(ع) افزود: عدالت از ارکان مهمی است که باید بر جامعه حاکم باشد و افراد نسبت به یکدیگر عادلانه رفتار کنند.

وی با اشاره به فضیلتهای حضرت علی(ع) افزود: اگر ما چیزی جز علی(ع) نداشته باشیم، گویی همه چیز داریم و اگر همه چیز به جز علی(ع) داشته باشیم، هیچ چیز نداریم.

این مسئول بیان کرد: علی(ع) همه هستی و کائنات و ارزشهاست، به همین دلیل است که فرموده اند: “یاد علی(ع) و ذکر او نیز عبادت است”.

حضرت علی(ع) حقیقت محض است

وی با بیان اینکه یکی از بهترین کارها در روز قدر عبادت است و حق با علی(ع) و علی(ع) با حق است، افزود: علی(ع) جز حقیقت محض چیزی نیست.

حجت الاسلام پورمحمدی با تأکید بر اینکه حضرت علی(ع) یکسری انتظارات از پیروانش دارد، عنوان کرد: اگر غیر از پیامبر(ص) کسی چنین جمله ای گفته بود، جای تعجب بود و آن جمله این است “اگر همه جنگلها قلم شوند و تمام دریاها جوهر شوند، تمام جنیان حساب کننده شوند و تمام انسانها نویسننده شوند، نمی توانند فضایل امیرالمؤمنین(ع) را به حساب بیاورند”.

۲۱ رمضان روز علی(ع) و عدالت است

وی افزود: ۲۱ ماه رمضان روز علی(ع) و عدالت است؛ علی(ع) فریاد عدالت انسانی بوده و فریادگر دادخواهی و عدالت در طول تاریخ محسوب می شود و به همین دلیل دشمنان از شدت عدالت ایشان به ستوه آمده و به امام را به شهادت رساندند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه عبادات و بندگی، توبه و استغفار باید در کنار عدالت باشد، عنوان کرد: عدالت، گمشده انسانهاست؛ هر کس می خواهد علی را بشناسد باید دعای مکارم الاخلاق را بخواند.

وی افزود: امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق می فرماید: “خدایا من را به زیور انسانهای صالح بیارای، خدایا لباس خوبان و متقین را به من بپوشان” و بعد در وصف صالحان می فرماید: “اگر جامعه ای می خواهد، خوب و باتقوا باشد، باید عدالت محور باشد”.

تهمت و شایعه با جامعه ایمانی همخوانی ندارد

حجت الاسلام پورمحمدی یادآور شد: امام سجاد(ع) در ادامه وصف صالحان می فرماید: “خشم خود را فرو بخورید و فتنه ها را فرو بنشانید”؛ جامعه ایمانی این نیست که تهمت زده شود و شایعه رواج یابد؛ باید تقوای الهی در جامعه حاکم باشد.

وی اضافه کرد: اگر عده ای از هم جدا هستند و اختلاف دارند، باید تلاش شود تا با هم صلح کنند؛ اگر کسی با ما دعوا دارد، زمینگیرش نکنید، نابودش نکنید؛ نباید ضعفهای آدمها را بیان کرد.

متأسفانه تهمتها بدون در نظر گرفتن آبرو و اعتبار افراد زده می شود

این مسئول بیان داشت: کدام اسلام و فرهنگ است که می گوید باید آبرو حیثیت افراد را برد؟ در سایتها، روزنامه ها و جامعه متأسفانه رواج پیدا کرده که تهمتها و شایعات متعددی زده می شود بدون اینکه کسی به فکر آبرو و اعتبار فردی که به او تهمت زده می شود، باشد.

وی افزود: ما شیعه امیرالمؤمنین(ع) و جامعه علوی هستیم، باید جامعه الهی، با تقوا و صالح باشد.

استغفار و توبه برای مسئولان واجب تر است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خطاب به مسئولان نظام عنوان کرد: استغفار و توبه برای مسئولان واجب تر است، اگر حق مردم ادا نشد، وظیفه تان خوب انجام نشد، باید استغفار کنید.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر استغفار و توبه، باید کارها را جبران کرد و فقط به حق الله اکتفا نکرد؛ حق الناس نیز مهم است.

نماز جمعه مظهر بندگی عمومی جامعه است

پورمحمدی با اشاره به برپا داشتن نماز جمعه یادآور شد: همه چیز ما نماز است، تابلوی جامعه اسلامی نماز است؛ نماز جمعه مظهر بندگی عمومی جامعه است و باید برای بزرگداشت نمازجمعه ها کوشید.

وی افزود: امربه معروف و نهی از منکر نباید فراموش شود، اگر جامعه مشکل دارد به دلیل فراموشی همین امور مهم است.

اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حاکم نشود، مردم فریبان، چند چهره ها و مزوران بر جامعه حاکم می شوند

این مسئول گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حاکم نشود، مردم فریبان، چند چهره ها و مزوران بر جامعه حاکم می شوند و اگر این دو فریضه احیا و اجرا شود، فقط خوبان حکومت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه راه امر به معروف و نهی از منکر، ترویج خوبیها و ایستادگی در مقابل منکرات است، به آخرین کلام از حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: آخرین کلام امیرالمؤمنین(ع) این است که باید از تفرقه پرهیز کرد؛ بسیاری از مشکلات جامعه امروز اسلامی تفرقه و جدایی مسلمانان است.

حجت الاسلام پورمحمدی اظهار داشت: شیعه کشی در دنیا مانند حملات انتحاری به شیعیان در برخی نقاط، ننگی بزرگ است چون آن جامعه علی(ع) را ندارد.

برای رفع مشکلات ورامین باید تلاش شود

وی به اوضاع شهرستان ورامین اشاره و اضافه کرد: ورامین در سالهای اخیر پیشرفتهای زیادی داشته است اما مشکلات این شهرستان بسیار زیاد است و ما در سازمان بازرسی تلاش می کنیم که این مشکلات حل شود.

این مسئول ورامین را “دارالنیکان” خواند و گفت: مردم باید منت بگذارند و اجازه بدهند که در خدمتشان باشیم و این را نیز بدانیم که صبوری، تحمل، توصیه به صبر، مددرسانی و … باید با اتحاد و همدلی صورت بگیرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.